Pozycjonowanie .: Czy linki mogą zaszkodzić Twojej witrynie?

blank

Podniesienie rankingu strony klienta jest głównym zadaniem każdego specjalisty w dziedzinie pozycjonowania. Sposobów, aby osiągnąć oczekiwania zleceniodawcy jest naprawdę wiele i w zasadzie każdy pozycjoner wypracowuje własną metodologię pozycjonowania. Zdarza się jednak, że niektóre metody są podważane przez osoby słabo znające tematykę SEO lub takie, które chcą w jakiś sposób przyciągnąć do siebie klientów wysnuwając nie koniecznie prawdziwe teorie. Jedną z nich, z którą zetknąłem się jakiś czas temu na jednym z popularnych forów internetowych zajmujących się pozycjonowaniem chciałbym w tej chwili rozwiać. Otóż w jednym z tematów pojawiła się informacja, że google oraz inne wyszukiwarki reagują negatywnie na pojawiające się masowo na stronie internetowej czy też w obrębie serwisu internetowego odnośniki. Kluczem w temacie była liczba 100 linków. W tym momencie należałoby stanowczo zaprzeczyć tak postawionej tezie. Przede wszystkim dlatego, że żadna wyszukiwarka nie ma interesu w tym, aby w jakikolwiek sposób zaniżać ranking strony tylko dlatego, że jej administrator wykorzystuje zewnętrzne źródła, bo przecież w przypadku rozbudowanych serwisów, które wykorzystują informacje prasowe publikowane w innych serwisach, czy wykorzystują filmy, zdjęcia etc. Liczba linków może przekraczać znacznie zaproponowaną przez autora tematu wartość. Najbardziej zaawansowane serwisy mogą na jednej stronie zawierać nawet 500 i więcej odnośników, a mimo to w rankingu stron zajmują czołowe pozycje. Nie ma zatem powodów, by wzbraniać się przed zamieszczaniem odnośników do zewnętrznych źródeł danych, bo przecież internet to globalna społeczność opierająca się właśnie na wykorzystywaniu informacji zamieszczanych przez innych, gdyby tego typu działania były napiętnowane, wówczas moglibyśmy pomarzyć jedynie o sieci globalnych powiązań, a pozycjonerzy i specjaliści od SEO mogliby pozycjonować strony internetowe w sposób sztuczny z wykorzystaniem lokalnego kontentu, który nie miałby dla wyszukiwarek większego znaczenia i zginąłby w gąszczu publikowanych codziennie informacji, a przecież tak się nie dzieje. Dlatego należy wziąć sobie do serca jakże trafne sformułowanie: „content is a king, link is a queen”, jedynie wykorzystywanie obu tych metod może doprowadzić do podwyższenia pozycji serwisu i sukcesu osoby pozycjonującej i jego klienta. Chociaż należy zaznaczyć, że nachalne tworzenie treści zawierających dużą liczbę linków zwyczajnie „razi” i nie warto takich działań praktykować jeśli nasza strona ma się liczyć wśród internautów.

Zagadnienia: pozycjonowanie, SEO, Optymalizacja, linki print