Zakupy grupowe - czy Groupon sprzedaje?

blank

Synonimem zakupów grupowych w Polsce stał się Groupon, który obecny jest już w ponad 20 miastach, a z jego ofert po niecałym roku funkcjonowania na rynku skorzystało już ponad 2 miliony użytkowników, którzy kupili ponad 700 000 bonów. Groupon dla kupujących Możliwość zakupienia kuponu uprawniającego do skorzystania z rabatu sięgającego nawet 70% na usługi jest kuszącym kąskiem dla kupujących. Wczasy krajowe i zagraniczne, pobyty w hotelach, spa, gabinetach odnowy biologicznej, to główny asortyment oferowany groupowiczom. Znakomitą część ofert stanowią promocje kierowane przez lokalnych usługodawców, co ma wpływa na ich popularność pośród klientów. Jest jeden warunek – trzeba się śpieszyć, gdyż oferta jest ograniczona czasowo lub ilościowo. Okazuje się że według raportu na temat zakupów grupowych w Polsce opublikowanego przez Polskie Badania Internetu o atrakcyjności ofert decyduje najbardziej kwota lub procent udzielonej zniżki. Mniejsze znaczenie ma marka usługodawcy. Ale jak wygląda Groupon dla sprzedających usługi Przedstawiciele Groupona dość agresywnie poszukują kolejnych partnerów, których zachęcają do współpracy. Okazuje się że sprzedający we współpracy z gigantem zakupów grupowych nie mają lekko. Po pierwsze sprzedający/ partner musi się podzielić zyskami 50/50 z Grouponem z czego sprzedający ponosi koszty VAT. Po drugie, to jeśli kupujący nabędzie kupon, ale z niego nie skorzysta to kwota z zakupu przepada na korzyść Groupona, a sprzedający nic nie otrzymuje. Tajemnicą poliszynela jest fakt, iż największe zyski Groppuna generują właśnie tego typu niewykorzystane kupony. Kolejnym aspektem dość „szorstkiej” współpracy jest kwestia płatności Groupona wobec sprzedającego usługę. Jak twierdzą sprzedający na jednym z for poświęconych Grouponowi „...po wysłaniu kodów zwrotnych Groupon milczy dwa tygodnie po czym wysyła maila, że dziękuje za przesłanie kodów i od tego maila ma kolejne 14 dni na zapłatę sprzedającemu”. Wyjadacze rodzynek a zakupy grupowe Na wstępie należy stwierdzić, że głównym determinantem, który popycha sprzedawców w objęcia Groupona jest możliwość dotarcia z ofertą, często lokalnych usługodawców do dużej grupy docelowej, która w przyszłości może stać lojalnymi klientami. Niestety dla sprzedających usługi znakomitą część kupujących usługi za pośrednictwem Groupona to osoby polujące na okazję (tzw. wyjadacze rodzynek), którzy raczej nie skorzystają w przyszłości z usług oferowanych po regularnych cenach, a ich lojalność do marki/usługodawcy jest bardzo mała. Czy warto sprzedawać usługi za pośrednictwem Groupona Odpowiedź brzmi i tak i nie... Więcej na: www.damiankowalczyk.pl/2011/04/zakupy-grupowe-czy-groupon-sprzedaje.html

Zagadnienia: zakupy grupowe, Groupon print