Wizerunek polskich firm w internecie

blank

Z wizerunkiem polskich firm w internecie nie jest dobrze. Jak podaje GUS blisko 93% polskich przedsiębiorstw ma dostęp do internetu, a tylko 65% z nich ma własną stronę www. Jeszcze gorzej jest jeśli spojrzymy na wyniki badań przez pryzmat polskich małych i średnich firm (MSP), których wkład w tworzenie produktu krajowego brutto wyniósł w 2007 r. 47,4%. Według badań przeprowadzonych przez SMG/KRC na zlecenie Google, swoja stronę internetową posiada 47% przedsiębiorstw sektora MSP, a kolejne 66% nie planuje stworzenia witryny w ciągu najbliższych miesięcy. Według tego samego badania 36% firm nie potrzebuje strony internetowej, a 6% małych i średnich przedsiębiorstw, uważa że ich klienci nie szukają firm w internecie lub nie korzystają z sieci. Biorąc pod uwagę, że blisko 16 mln Polaków to internauci, a 80% deklaruje, że przed podjęciem decyzji zakupowej sprawdza informacje na temat produktu/usługi w internecie to rysuje się następujący obraz: rodzime małe i średnie firmy po pierwsze nie wiedzą za wiele o swoich klientach a o promocji w internecie nie wspominając. Jak podaje eGospodarka.pl polskie firmy popełniają poważne błędy i zaniechania związane z obecnością w sieci. Jak już polskie przedsiębiorstwo posiada własną witrynę firmową w internecie to niestety, ale nie przywiązuje większej uwagi do jej wyglądu czy tez estetyki. A przecież pierwsze 2-3 sekundy często decyduje czy internauta pozostanie na stronie firmowej i zapozna się np. z ofertą czy od razu zamknie okno przeglądarki lub przejdzie do innego serwisu. Więcej na: http://damiankowalczyk.blogspot.com/2009/10/wizerunek-polskich-firm-w-internecie.html

Zagadnienia: Internet, promocja, reklama, wizerunek print