W serwisach społecznościowych spędzamy coraz więcej czasu

blank

Według Nielsen Company, czas spędzony przez konsumentów na świecie w serwisach społecznościowych (Facebook, Twitter) wzrósł w grudniu 2009 r. w porównaniu z analogicznym miesiącem w 2008 r. o 82%. W grudniu 2008, konsumenci na świecie spędzali w social media średnio 3 godz., 3 min. i 54 sek. Rok później wskaźnik ten już wynosił 5 godz. 35 min i 5 sek. Potwierdzeniem tego stanu rzeczy jest gigantyczny wzrost użytkowników serwisów społecznościowych w USA – Facebooka (55 mln w 2008 do 110 mln w 2009), Myspace (50 mln w 2008 do 60 mln w 2009) oraz Twittera (2,7 mln w 2008 do 18,1 mln w 2009). Dominującą pozycję wśród światowych serwisów social media ma Facebook – we wrześniu 2009, liczba użytkowników osiągnęła magiczny pułap 300 mln. Najwięcej czasu w serwisach społecznościowych według badania spędzają Australijczycy (6 godz, 53 min. i 28 sek.) i Amerykanie (6 godz. 9 min. i 13 sek.). Facebook głównym kanałem komunikacji Prompt Communications przeprowadziła badanie pośród 300 mieszkańców Bostonu, według którego 96% ankietowanych komunikuje się z rodziną i znajomymi używając Facebooka. Facebook zostawił w tyle smsy (93%) i emaile (91%). Facebook nad Wisłą W Polsce również zapanowała moda na Facebooka. Według listopadowego Megapanelu Facebook osiągnął już pułap 3 107 189 RU oraz zasięg 18%, a od stycznia przybyło mu ponad 2,3 mln rodzimych internautów. Potwierdzeniem ogromnego zainteresowania obecnością na Facebooku, rodzimych reklamodawców była konferencja Facebook NOW, inaugurująca wejście potentata za oceanu na polski rynek reklamowy. Więcej na:http://damiankowalczyk.blogspot.com/2010/02/w-serwisach-spoecznosciowych-spedzamy.html

Zagadnienia: serwisy społecznościowe, social media print