Twitter"yzacja komunikacji

blank

Ostatnie wydarzenia związane ze śmiercią Michaela Jacksona, pokazały po raz kolejny siłę social media, a dokładnie platformy mikroblogowej - Twittera. W ciągu pierwszych minut od pojawienia się informacji o zgonie króla pop na serwisie tmz.com, użytkownicy Twittera szukając potwierdzenia tej wiadomości, doprowadzili do jego wyłączenia. Zanim padły serwery Twittera, fraza "Michael Jackson" pojawiła się w wynikach wyszukiwania w ponad 66 500 kont Twittera. O Twitterze głośno zrobiło się w ostatnim czasie za sprawą protestów w Iranie. To właśnie między innymi za pomocą tego serwisu mikroblogowego, opozycja informowała społeczność międzynarodową (umieszczając zdjęcia i wideo internautów) o tym co naprawdę dzieje na ulicach Teheranu. Doszło do tego ze władze irańskie oficjalnie domagały się (bez skutku) wyłączenia Twitter"a przez jego właścicieli. Do wzrostu popularność Twitter"a przyczynił się nie kto inny jak obecny prezydent USA – Barack Obama. Więcej na: http://damiankowalczyk.blogspot.com/2009/07/twitteryzacja-komunikacji.html

Zagadnienia: public relations, komunikacja, social media, Twitter print