Jaki jest poziom innowacyjności polskich firm z sektora MSP

blank

Polskie firmy z sektora MSP, chcąc być bardziej konkurencyjnymi na krajowym, jak i międzynarodowym rynku muszą myśleć o budowie przewagi konkurencyjnej w oparciu o innowacje. Innowacyjność firm określana jest najogólniej jako zdolność i motywacja do poszukiwania i komercyjnego wykorzystywania jakichkolwiek wyników badań naukowych, nowych koncepcji, pomysłów i wynalazków prowadzących do wzrostu poziomu nowoczesności i wzmocnienia pozycji konkurencyjnej firmy czy realizacji ambicji technicznych przedsiębiorcy . Aby rozpocząć wdrażanie innowacji w organizacji, najpierw należy określić jej poziom np.: w porównaniu z firmami o podobnym profilu funkcjonowania. Badanie benchmarkingowe jest niczym inny jak porównywaniem procesów i praktyk stosowanych przez własne przedsiębiorstwo w zestawieniu z najlepszymi przedsiębiorstwami w analizowanej dziedzinie. Wielu polskich managerów chcących przeprowadzić takie badanie w swoich organizacjach, wie iż jest to proces, który niesie za sobą duże nakłady finansowe, jak i zaangażowanie czasowe kluczowych pracowników firmy. W Polsce od maja 2007 roku do kwietnia 2008 r. istnieje możliwość bezpłatnego przeprowadzenia badania poziomu innowacyjności przedsiębiorstwa w ramach projektu IMP3rove „Zarządzanie innowacjami w małych i średnich przedsiębiorstwach (MSP)", który swoim zasięgiem obejmuje kraje Unii Europejskiej. Właśnie tak szeroki obszar realizacji projektu daje możliwość badanej firmie porównania się z najlepszymi firmami europejskimi z danej branży. Więcej na: http://damiankowalczyk.blogspot.com/2009/12/jaki-jest-poziom-innowacyjnosci.html

Zagadnienia: innowacje, IMP3prove print