Binzes stawia na social media

blank

Social media są coraz chętniej wykorzystywanym narzędziem w firmach do komunikacji z klientami, którzy korzystają z serwisów społecznościowych. Jak podaje eMarketer ponad 260 tys. małych firm w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie wpisuje social media do swojej strategii działalności. Większość przedsiębiorstw wykorzystuje profesjonalne sieci social networkingowe jak LinkedIn (51%) oraz serwisy społecznościowe - MySpace i Facebook (44%). Na kolejnych miejscach plasują się witryny z ofertami pracy (37%), blogi i mikroblogi (np.: Twitter - 28%) oraz Wiki (24%). Motywy, którymi kierują się firmy w korzystaniu z sieci społecznościowych w działalności biznesowej są różne, ale najczęstszym powodem jest kontakt z klientem (również tym potencjalnym), tworzenie społeczności (kontaktów) oraz w celach wymiany doświadczeń pomiędzy specjalistami z danej dziedziny. Advertising Age wskazuje pięć zaleceń dotyczących wykorzystywania marketingu w platformach społecznościowych: 1. Kierować działania sprzedażowe bezpośrednio do serwisów społecznościowych 2. Nie używać Twittera zamiast Facebooka (i na odwrót) 3. Inicjować konwersacje z przyjaciółmi i znajomymi 4. Sprzedawać produkty w oparciu o taktykę last-minute 5. Informować znajomych o zmianach Polskie firmy coraz śmielej korzystają z serwisów społecznościowych w swojej działalności głównie poprzez tworzenie sieci kontaktów w takich platformach jak Goldenline lub Profeo. Szczególnie czasy kryzysu wpływają na zainteresowanie social media przez przedstawicieli polskich przedsiębiorstw (już ponad 500 tys. użytkowników zarejestrowało się Goldenline). Social media to przyszłość w zakresie marketingu i public relations i te firmy, które się szybciej przekonają do platform społecznościowych w swojej działalności biznesowej wygrają, ponieważ ich potencjalni klienci i partnerzy funkcjonują aktywnie w serwisach społecznościowych. Największa zaletą social media w biznesie jest fakt, iż każdy (mała firma, duża korporacja, kilkuosobowe przedsiębiorstwo) może ją wykorzystywać w swojej działalności gospodarczej. Więcej na: http://damiankowalczyk.blogspot.com/

Zagadnienia: web 2.0, serwisy społecznościowe, social media marketing., social networking print