Etyka i PR

blank

Wszelkie działania specjalistów z zakresu Public Relations powinny budzić przede wszystkim zaufanie. Dzięki niemu nawiązywanie znajomości i budowanie relacji staje się o wiele łatwiejsze. Brak ufności w procesie komunikacji zaburza swobodny przepływ informacji. Dlatego pogłębienie zaufania bezpośrednio związane z zyskaniem wiarygodności stanowią klucz do stworzenia dobrych relacji i nawiązania owocnej współpracy. W tym właśnie specjalizuje się PR. Zadaniem specjalistów z zakresu Public Relations jest pokazanie organizacji, instytucji, firmy jako wiarygodnej i zarządzanej w odpowiedzialny sposób. Wszelkie tego rodzaju działania podejmowane przez poszczególne działy PR powinny opierać się na podstawowych regułach. Liczy się przede wszystkim spójność w przekazywaniu informacji i szeroko pojęta etyka regulowana przepisami i postanowieniami statutowymi. Owa samoregulacja jeszcze mocniej podkreśla etyczny wymiar tej pracy. Zatem mówienie prawdy odartej z różnego rodzaju ozdobników i prosty sposób przekazywania informacji stanowią o sukcesie PR. Czasami zdarza się tak, że starannie opracowana wypowiedź może okazać się zbyt sztuczna, a tym samym zniszczyć wizerunek bądź reputację instytucji. Prawda wzbudzająca zaufanie powinna być nieodłączną częścią kultury korporacyjnej i sposobem działania firm i instytucji. Kierujący się powyższymi zasadami PR może stać się swego rodzaju propagatorem etyki biznesowej i szczerej publicznej debaty niepozbawionej konstruktywnej krytyki, rewidentem korporacyjnych zasad i nieprawdziwych intencji. Czytaj wiecej: http://www.wiadomosci24.pl/artykul/etyka_i_pr_265985.html

Zagadnienia: Bogdan Wegrzynek Public Relations, Bogdan Wegrzynek dziennikarz, Bogdan Wegrzynek Menu Group print