Z pierwszych stron gazet!

blank

Przeczytałem ciekawą wypowiedź w mediach. Joanna Skrzypek, dyrektor finansowa firmy Dunapack Eurobox, wyjaśnia w niej, jaka jest jej recepta na nadmierny stres w pracy. Otóż stara się zachować równowagę między życiem zawodowym i prywatnym, i rozwiązywać z marszu problemy, zamiast na nich „siedzieć”. Odsiewa sprawy drugorzędne i skupia się na priorytetach. Ma też podwładnych, którzy nie powodują niepotrzebnych napięć, nie szukają dziury w całym, i lubią wyzwania. Doceniła to np. podczas bardzo ciężkiego dla jej zespołu okresu, na początku tego roku. Jakby nie patrzeć, w okiełznaniu stresu, ale nie tylko, bo i w osiąganiu rezultatów, w pracy menedżera, pani Joanna stosuje uniwersalne zasady, które Stephen Covey określa jako 7 nawyków skutecznego działania. W jej krótkiej wypowiedzi można znaleźć cały ich komplet: bądź pro aktywny, zaczynaj z wizją końca, rób najpierw to, co najważniejsze, myśl w kategoriach wygrana-wygrana, najpierw staraj się zrozumieć, potem być zrozumianym, twórz synergię , ostrz piłę (czyli zachowaj równowagę między życiem zawodowym i prywatnym). O ile wiem, pani Joanna nie szkoliła się u nas… jak dotąd . Mimo to nie mogę się oprzeć satysfakcji i radości, jak zawsze, kiedy trafiam na ludzi, których osiągnięcia zawodowe i osobiste potwierdzają trafność wskazówek Coveya. Kolejną przyczyną mojego zadowolenia jest fakt, że widzę wkoło coraz więcej menedżerów stawiających na zrównoważoną pracę oraz długofalowy, stabilny sukces.

Zagadnienia: organizacja pracy, Stephen Covey, radzenie sobie ze stresem, 7 nawyków skutecznego działania print