JAK ZWIĘKSZYĆ EFEKTYWNOŚĆ W PRACY HANDLOWCÓW?

JAK ZWIĘKSZYĆ EFEKTYWNOŚĆ W PRACY HANDLOWCÓW?

Poznaj jedno z narzędzi dzięki któremu możesz poprawić swoją efektywność w sprzedaży.

Pracując wspólnie z handlowcami jako coach zauważyłem, że nie zawsze aktywność pokrywa się z produktywnością w ich codziennej pracy. Jedni mając do dyspozycji ten sam czas potrafią osiągać lepsze wyniki. O dziwo ci słabsi częściej narzekają na brak czasu.

W takim momencie przytaczam im znany kawał:

Na budowie Kowalski lata w te i z powrotem z pustą taczką.

Widząc to kierownik pyta:

- Co tak z tą pustą taczką latacie?

- Panie kierowniku – mówi Kowalski – taki zapie…, że nie ma kiedy załadować.

Umiejętność poświęcania czasu na właściwe zadania jest jedną z kluczowych umiejętności najlepszych  sprzedawców. Najwyższą wydajność można osiągnąć poprzez regularne planowanie oraz samodyscyplinę.

Jak można sobie w tym pomóc?

  1. Zastanów się, która część dnia jest najbardziej wydajna dla Twojej energii.
  2. Określ dokładnie godziny, w których czujesz się najlepiej.
  3. Zaplanuj w tym czasie swoją najtrudniejszą aktywność (raporty, telefony, ważny klient).

Istnieje również pewna technika, która pomoże Ci zwiększyć Twoją wydajność. Jest to tzw. System kwadrantów.

System ten ułatwia planowanie i monitorowanie pracy. Opiera się on na hierarchii ważności przydzielonych zadań.

Jak zastosować go w praktyce?

Weź kartkę papieru i na środku postaw duży znak plusa. Będzie on wyznaczał cztery kategorie zadań (do zrobienie, wizyty, telefony, do napisania). W każdym kwadrancie należy wpisać maksymalnie trzy pozycje, następnie uszereguj je według ważności, przypisując odpowiednią cyfrę 1, 2 lub 3.

Przykład:

kwadranty

System ten stosujemy jako uzupełnienie listy czynności planowanych do wykonania każdego dnia. Jest on bardzo wydajnym narzędziem, który sprawdza się w praktyce. Jeśli będziesz stosował go codziennie, łatwo będziesz mógł ocenić, czy działasz zgodnie z wyznaczonym kierunkiem i czy nie tracisz czasu na rzeczy nieistotne.

To samo narzędzie, modyfikując kategorie  można wykorzystać planując tydzień lub miesiąc.

Zagadnienia: sprzedaż, efektywność, handlowiec print