Dzień z życia Pana Jana Kowalskiego

blank

Jan Kowalski jest dyrektorem marketingu w Korporacji XYZ i jego dzień pracy jest zorganizowany pod kątem maksymalizacji wydajności. Ze wstępnych obserwacji zauważamy, iż jest on zdolny wykonać większość pracy szybciej i efektywniej niż pozostali menadżerowie na równorzędnym stanowisku. Odpowiada skutecznie na pocztę elektroniczną oraz zapytania, przygotowuje raporty w zleconym terminie, spotyka się z zarządem na zebraniach i nadal ma czas na planowanie, analizę rynku i dyskusje ze swoimi klientami. Jak on to robi? Jan Kowalski wchodzi do swojego biura o 8:30, jak wszyscy inni. Jego biuro jest na piątym piętrze wysokiego biurowca, który na każdej kondygnacji mieści różne działy. Jan na swoim stanowisku codziennie współpracuje z większością z tych działów, koordynując planowanie, sporządzanie budżetu, produkcję, transport oraz dostawę produktów. Jego telefon PDA odbiera sygnał bezprzewodowej sieci w firmie w czasie, gdy jego komunikator PDA loguje się do serwera SIP poprzez protokół telekomunikacyjny VoIP, który zapewnia firma XYZ. Jan jest teraz w stanie odbierać połączenia komórkowe ze świata zewnętrznego, a także połączenia telefoniczne bezpośrednio w zasięgu swojego biura. Może rozmawiać na całym terenie biura, dzięki temu ma pewność, że żadna rozmowa go nie ominie. Ponadto, ma możliwość rozmawiania z milionami ludzi bez dodatkowych kosztów. Wskaźnik obecności komunikatora pokazuje, kiedy jego szef ma czas rozmawiać, komunikator w jego PDA umożliwia sprawdzenie stanu każdego z użytkowników systemu. „To świetna cecha,” myśli. „Nie przeszkadzam mojemu szefowi, kiedy jest zajęty, a on nie przeszkadza mi.” Szef poinformował go, że otrzymał informacje od kilku głównych klientów, świadczące o braku wiedzy personelu zajmującego się sprzedażą na temat nowych ekskluzywnych produktów. „Trzeba ich natychmiast w tej kwestii przeszkolić” podsumował. Jest godzina 8:50. W trakcie rozmowy ze swoim szefem Jan zrobił swoją poranna kawę i teraz jest gotowy do pracy. Loguje się do firmowej sieci LAN na swoim laptopie i otwiera program pocztowy obsługujący firmową skrzynkę. Przegląda otrzymane wiadomości. Jak zwykle, spam został odfiltrowany, a Jan otrzymał kilka wiadomości wideo, audio i kilka zwykłych wiadomości e-mail od swoich współpracowników, oraz kilka raportów wideo z innych oddziałów firmy. „Bogu dzięki za wideo-pocztę” myśli. „Gdybym musiał pisać odpowiedzi, sprawdzać styl i gramatykę tych wiadomości, zabrałoby mi to godziny, tak jak kiedyś. Nigdy więcej marnowania czasu!” Szybko odpowiada na parę e-maili, nagrywając wiadomości audio lub wideo, dodając wcześniej nagrane pliki wideo i zdjęcia do treści wideo wiadomości. Po ukończeniu pisania po prostu naciska przycisk ‘wyślij’. System umieści wiadomości na serwerze vi-mail do przechowania. Niektóre z tych wiadomości zostaną usunięte po tym, jak obejrzą je ich ‘adresaci’, by nie można było ich ponownie wysłać do nieautoryzowanych osób. Natomiast film instruktażowy, dotyczący ekskluzywnych produktów, zostanie zapisany na serwerze. Oznacza to, że film będzie można zapisać na dyskach twardych sprzedawców w celu ułatwienia dostępu offline lub w celu przesłania go do klientów. Jan oczywiście nie wysyła plików wideo w formie załączników, gdyż takie wiadomości byłyby za duże. Zamiast tego, umieszcza je na serwerze dostawcy. Dodatkowo używa szablonu strony internetowej dla wiadomości wideo, dzięki czemu nie musi ręcznie dodawać łącz do specyfikacji technicznych producenta. W swojej porannej wideo wiadomości powitalnej, którą wysłał do grupy 300 podległych mu sprzedawców na całym świecie, poprosił o obecność na wideo konferencji szkoleniowej o godzinie 10:00. Jan wraca do swego biurka o 9:50, by przejrzeć statystkę wysłanych wiadomości. Jako, że temat wiadomości był oznaczony jako ‘ważny’, przynajmniej 256 osób obejrzało zaproszenie na szkolenie i otrzymało wiadomości SMS na swoje telefony komórkowe. „Inni będą po prostu musieli być biernymi uczestnikami wideo konferencji,” mówi do swojej asystentki Anny. „Mogłabyś im wysłać plan i rozpocząć konferencję?” Anna wraca do swojego biurka i loguje się do modułu wideo konferencji w swoim komunikatorze firmowym XYZ. W sumie 288 członków z „sił” sprzedaży jest zalogowana jako ‘dostępny’ podczas, gdy 12 jest ‘zajętych’. Zaproszenie ‘dostępnych’ do wirtualnego pokoju zebrań nie stanowi problemu, w przeciągu kilku minut 211 osób jest zalogowanych jako ‘słuchacze’. „Reszta uczestników zaloguje się później albo będę musiała im wysłać nagranie wideo konferencji z modułu wideo poczty z komunikatora.” mówi Anna. Anna jest ‘gospodarzem’ konferencji. Decyduje, kto jest ‘prezenterem’ lub ‘mówcą’, kto ogląda to wydarzenie, który ze ‘słuchaczy’ może elektronicznie zadawać pytania. Wita uczestników, a następnie nadaje status ‘prezentera’ Janowi. Jan zaczyna od omówienia aktualnych problemów, otwiera moduł białej tablicy oraz prezentacje programu PowerPoint, używając markerów, zaczyna tłumaczyć kwestie techniczne związane z ekskluzywnymi produktami. Niektórzy uczestnicy napisali pytania podczas, gdy kilka osób poprosiło Annę o status ‘mówcy’ tak, żeby ich pytania o jakość produktu mogły być słyszane na żywo przez wszystkich uczestników. Niestety, Jan nie jest w stanie udzielić wyczerpujących odpowiedzi, decyduje się zatem zadzwonić do działu obsługi klienta producenta w celu ich uzyskania. Nawiązanie połączenia z producentem za pomocą modułu SoftPhone komunikatora jest proste. Po uzyskaniu połączenia z przedstawicielem producenta, Anna dodaje go do konferencji ‘na żywo’, nadaje mu status ‘mówcy’, dzięki czemu przedstawiciel może rozwiązać wszystkie problemy techniczne oraz te związane z jakością. Wideo konferencja kończy się godzinę później, w samą porę na lunch. Jan zjada posiłek ze swoimi pracownikami. Pomimo, że bardzo często używa Internetu do komunikacji związanej z pracą, cieszy się każdą chwilą dzieloną ze swoimi współpracownikami w prawdziwym życiu. W międzyczasie Anna wysyła wiadomości wideo do osób nieobecnych na konferencji. Będą mogli obejrzeć nagranie z konferencji później. Niektóre z tych wiadomości wideo zostaną odebrane przez telefony komórkowe indywidualnych pracowników. Po lunchu nadchodzi pora, aby skontaktować się z klientami. Jan rozpoczyna pracę od wysłania wiadomości wideo z ofertami do potencjalnych klientów, w międzyczasie telefonuje do dotychczasowych klientów, używając modułu SoftPhone w komunikatorze pracującym w oparciu o protokoły SIP. Używa modułu wideo konferencji z kontaktami Outlooka i wykorzystuje bazę danych CRM firmy. Po paru krótkich wideo konferencjach z kilkoma klientami i częścią sprzedawców z różnych działów, Jan nawiązuje kontakt z przedstawicielami kierownictwa. Około 15:30 kontaktuje się ze swoim zwierzchnikiem, by streścić wczorajsze wyniki sprzedaży firmy. Używa modułu wideo konferencji na komputerze w dziale księgowości, gdyż w tym czasie nie może być na swoim stanowisku i korzystać ze swojego notebooka. Jan nie musi przygotowywać raportu, co tylko jeszcze bardziej usprawnia proces. Ze swoim zwierzchnikiem dzieli się danymi na temat sprzedaży w czasie rzeczywistym, używając funkcji współdzielenia danych programu konferencyjnego. Dyrektor nagrywa wszystkie informacje i zachowuje je w swojej bazie danych za jednym kliknięciem. Dzień pracy dobiega końca. Jan jest szczęśliwy, że może wyjść z pracy i odebrać swoje dzieci z przedszkola. Monitorował ich zabawę w sieci i nawet rozmawiał z nimi w ciągu dnia. Teraz nadszedł czas, żeby zobaczyć je na żywo. Bardzo się za nimi stęsknił. O 16.30 wychodzi z biura. Jego telefon komórkowy przełącza się z trybu Wi-Fi na GSM/3G. Po kilku chwilach dzwoni jego żona. Jednakże nie może odebrać telefonu, bo akurat wjeżdża samochodem do garażu. Chwilę później do niej oddzwania. Jego żona jest w Stanach Zjednoczonych na szkoleniu medycznym, niedługo zostanie lekarzem. To rozmowa prywatna, więc Jan używa oprogramowania oddzwaniającego VoIP, idealnego do przeprowadzania rozmów międzynarodowych. Wybiera numer jak przy każdym połączeniu, rozłącza się, a po chwili odbiera połączenie zwrotne. Jego telefon zachowuje się normalnie, jak podczas każdego połączenia, Jan musi tylko odczekać około 2 sekund. Jego żona odbiera i rozmawiają przez chwilę. Koszt rozmowy jest niski, tak jak za zwykłe połączenie VoIP. Po odebraniu dzieci jedzie prosto do domu. Jego telefon komórkowy wykrywa domową sieć bezprzewodową i przełącza się na odbiór połączeń skierowanych do jego domu. Firmowy system VoIP telefonu również zapisuje jego lokalizację i przekierowuje wszystkie firmowe połączenia telefoniczne z numeru wewnętrznego do komunikatora w komórce. Po położeniu dzieci spać, Jan spotyka się z Markiem na drinku. Marek współpracuje z usługodawcami internetowymi i firmami ICT, analizuje ich potrzeby i dostarcza najnowsze technologie. Technologie te obejmują integrację usługi VoIP z pakietem serwisów dodatkowych, VoIP w czasie rzeczywistym, jak również wiadomości wideo przez sieć VoIP. Marek i Jan są przyjaciółmi od lat i mają wiele wspólnego. Obaj zapewniają klientom korporacyjnym niezawodne usługi wysokiej jakości i obaj są gotowi podjąć trudne technologiczne wyzwania, którymi my stawiamy czoła. Wyzwania, którymi trzeba się zająć, jeżeli wydajność i obsługa klienta mają się poprawić. W coraz bardziej konkurencyjnym, komercyjnym środowisku, te cele są nie tylko w interesie firmy XYZ, ale w szeroko pojętym biznesie jako całości. Twój dzień może być równie lekki i przyjemny dzięki rozwiązaniom Sales Manager Software. Zmień styl pracy w swojej firmie na tańszy i bardziej wydajny. Zwielokrotnij bazę swoich klientów i zwiększ przychody dzięki naszym rozwiązaniom. po szczegóły zapraszam na priv www.salesmanager.pl

Zagadnienia: video, Voip, audio, video mail print