Benchmarking po mojemu

blank

Za wikipedią: Benchmarking (badania porównawcze lub analiza porównawcza) – praktyka stosowana w zarządzaniu, polegająca na porównywaniu procesów i praktyk stosowanych przez własne przedsiębiorstwo, ze stosowanymi w przedsiębiorstwach uważanych za najlepsze w analizowanej dziedzinie. Tylko że wg mnie to za mało – wiele firm robi benchmarking konkurencji i jest to dość powszechne. Ale nie wniesie powiewu świeżości do Twojej oferty. Ty benchmarkuj najbardziej odległe od Twojego profilu firmy. I jeśli sprzedajesz prezerwatywy marki „Szczęśliwe Trojaczki” to nie podpatruj jak funkcjonuje firma "Poczytaj mi Mamo”, bo niczego nowego nie wprowadzisz. Zamiast tego podglądnij jakąś firmę handlującą np. dewocjonaliami. Założę się, że przyjęcie niektórych rozwiań z dewocjonaliów do handlu prezerwatywami wniesie dużo świeżości do Twoich działań i pieniędzy do Twojej kieszeni. Wybierz odległą działkę i to taką, która Tobie zapewni maksimum fanu przy Twoich eksperymentach

Zagadnienia: benchmarking print