Jak budować zdrowe poczucie wartości u dzieci?

blank

Dla rodziców i dziadków, którym zależy na bogatej przyszłości dzieci! Najważniejszy okres życia dziecka to wiek do 5 lat, kiedy dziecko zaczyna budować swoje spojrzenie na świat i relacje z osobami w jego środowisku,obserwuje rodziców, dziadków i otoczenie wokoło. Najważniejszym elementem budowania zdrowego poczucia wartości u dziecka jest bezwarunkowa miłość rodziców i pełna akceptacja, która daje dziecku komfort, że jest cenne, unikalne i w pełni kochane, bez względu czy zrobi siku w majtki, a nie do nocnika, czy rozleje picie, nabałagani. Ważne jest, że dostaje sygnały, że jest bezwarunkowo akceptowane i kochane. Bezwarunkowa akceptacja rodziców buduje i wzmacnia samoakceptację dziecka i jego miłość do samego siebie, co buduje jego poczucie wartości. Dziecko często pokazuje nam jak jest ważne i zwraca na siebie uwagę, chce być w centrum uwagi. Niema nic gorszego dla rozwoju poczucia wartości u dziecka niż rodzice kontrolujący i warunkujący. " Jak nie umyjesz rąk i rozbierzesz się to mama sobie pójdzie". Cóż wtedy słyszy dziecko? - jestem niedobry, niekochany mama mnie nie kocha, bo chce mnie zostawić. Boi się, że je zostawi i z płaczem wykonuje w rezultacie rozkazy rodzica, bo obawia się odrzucenia. Powielanie wzorca warunkowania zachowań dziecka od tego, czy rodzic z nim zostanie, czy sobie pójdzie,rodzi konsekwencje w psychice dziecka. Uczy go obawy i niestabilności uczuć rodzica. Szczególnie jeśli wiąże się to z wielkimi emocjami po stronie dziecka i płaczem, a po stronie rodzica krzykiem i agresją. Przy powtarzaniu takich zachowań, dziecko wtedy nie rozumie do końca komunikatów rodzica, a reaguje emocjonalnie: "mama się złości to mnie nie kocha i sobie pójdzie", strach jest przeciwieństwem miłości. Wychowanie w strachu rodzi w dziecku obawy, niepewność i inne zachowania często odbiegające od jego "czystej natury" - niewinności, z jaką przyszło na ten świat. ciąg dalszy sprawdź: http://www.coachinginstitute.biz/po/artyku-y/index.php Copyrights Coaching Institute

Zagadnienia: Rozwój, samodoskonalenie, wychowanie print