Budowanie sieci linków

blank

Link building jest niezbędnym elementem pozycjonowania, dlatego że czynnikiem bezpośrednio przekładającym się na pozycję strony w wynikach wyszukiwania jest liczba oraz jakość prowadzących do niej odnośników. Link building to najogólniej mówiąc pozyskiwanie łączy do strony internetowej. Pozyskiwanie linków powinno być zawsze przemyślaną strategią uwzględniającą cele sprzedażowe klienta. Powinny to być działania systematyczne i długoterminowe, nienastawione na natychmiastowy efekt. Sposobów na zdobycie jak największej ilości łączy prowadzących do promowanej strony jest wiele. Na wstępie należy je podzielić na linki zdobywane w darmowy sposób oraz na linki płatne. Do darowych odnośników przede wszystkim należy zaliczyć linki prowadzące z zaplecza strony. Kolejnym darowym zazwyczaj sposobem na zdobycie linków jest dopisywanie witryny do katalogów stron. Przy katalogowaniu najważniejsze jest to, aby robić to ręcznie i bardzo stopniowo, gdyż masowe dopisywanie strony może nie przynieść efektów zwłaszcza w przypadku nowej witryny. Darmowym sposobem na zdobywanie łączy jest również tworzenie artykułów do tzw. presell pages. Czyli stron na których umieszczane są artykuły z linkami wplatanymi w treść. W przypadku precli szczególnie promuje się odnośniki prowadzące do podstron serwisu. Linki można również gromadzić poprzez ich zakup na różnych dobrze pozycjonowanych stronach. Zakupić można również artykuły sponsorowane zawierające odnośniki do pozycjonowanej strony. Najbardziej wartościowe są linki naturalne zamieszczane przez osoby, które skorzystały z oferty firmy i pozostawiły pozytywny komentarz o firmie na forach, blogach czy serwisach spolecznościowych. Istnieje kilka sposobów na zachęcenie użytkowników do aktywności i dyskusji, zdobywając dzięki temu tak pomocne linki. Aby wzbudzić zainteresowanie odbiorców należy dysponować atrakcyjną ofertą i wartościową treścią serwisu. Również ciekawa aranżacja graficzna przyciągnie użytkowników i skłoni do dyskusji. Kolejnym sposobem jest oferowanie gratisowych produktów, mogą to być skórki, tapety, wtyczki do przeglądarek dostępne pod warunkiem zamieszczenia przez użytkownika linku do strony skąd pochodzi gadżet. Użytkownikom można również oferować różnego rodzaju kursy, tutoriale lub konkursy, porady specjalistyczne, ciekawe treści, którymi oni z kolei mogą się dzielić za pośrednictwem sieci Web 2.0. Dzięki zamieszczeniu gotowego kodu do wstawienia przez użytkownika przy prezentacji wideo można ułatwić mu „rozsiewanie” łączy do strony po sieci. Budowanie sieci linków bez wątpienia wpłynie na wzrost pozycji strony w wynikach wyszukiwania, zwiększenie odwiedzin serwisu. Co następnie przełoży się na poprawę wizerunku, wzrost rozpoznawalności marki i zaufania klientów.

Zagadnienia: SEO, SEM, pozcycjonowanie print