50.2017023 19.045666

Sklepy firmowe:

Pokaż kontakt e-mail, www
Poproś o ofertę
Umów spotkanie

Kantor 24Tychy

Zadzwoń i poinformuj Firmę, że dzwonisz z nf.pl

lub podaj numer telefonu i poczekaj na kontakt od firmy

O nas

W zasadzie można stwierdzić, że specjaliści od reklamy trzymająrękę na pulsie i szybko wykorzystują wszelkie trendy do swoichcelów. Widać to na przykładzie reklamy w Internecie. Jeżeli tylkopojawia się jakaś internetowa moda, która może posłużyć jakonarzędzie reklamowe, to wykorzystywana jest niemal natychmiast. Ajednak wygląda na to, że przegapiono narzędzie wykorzystywane przezniemal wszystkich użytkowników telefonów komórkowych. Mowa owiadomościach tekstowych SMS. Reklama za pośrednictwem SMS jest wnaszym kraju praktycznie nieznana. To duży błąd, ponieważ praktykapokazuje wyraźnie, że to rozwiązanie jest bardzo skuteczne. Różnebadania przeprowadzane przez agencje analityczne wskazują, że od 50do nawet 70 procent osób jest zainteresowanych dalszym poznaniemproduktu, informacje o którym otrzymali poprzez SMS. Ograniczeniemtego typu reklamy jest konieczność ograniczenia się do 160 znaków,jakie daje nam do dyspozycji jedna wiadomość. W dodatku, abyreklama poprzez SMS była skuteczna, należy zbudować bazę numerów.Najlepiej więc kierować reklamę poprzez wiadomość SMS do stałychklientów, na przykład biorących udział w prowadzonym przez naszeprzedsiębiorstwo programie lojalnościowym. Wiadomością tekstowąwysłaną na telefon możemy ich informować na przykład o prowadzonychprzez nas akcjach promocyjnych.Kiedy reklamujemy jakiś produkt zależy nam przede wszystkim napodkreśleniu jego zalet. Można też pokusić się o porównanie go zproduktem konkurencji. Reklama porównawcza jest dopuszczalna, alemusi spełniać kilka warunków. Przede wszystkim porównywać należy wsposób rzetelny, niewprowadzający odbiorcy i łatwy dozweryfikowania. Dlatego bezpieczne jest na przykład porównywaniecen oferowanych na produkty czy usługi przez nas oraz przezkonkurencję. Możemy też pokusić się o podkreślenie wyższościnaszego produktu poprzez wskazanie różnic w składzie (np. nasz soknie zawiera cukru, z którego większość konkurencji korzysta) albojakości elementów wykorzystanych przy jego produkcji. Ale jużtwierdzenie, że produkt spożywczy naszej firmy jest lepszy w smakuod innych, stanowi ryzyko, czynnika tego nie da się bowiemzweryfikować w sposób jednoznaczny. Reklama porównawcza może miećcharakter bezpośredni bądź pośredni. Inaczej mówiąc można w tejformie reklamy wskazać jasno konkurencyjną firmę i produkt, zktórym porównujemy reklamowany wyrób. Jeżeli jednak nie chcemywskazywać konkurencji, z którą się porównujemy, można wskazać ją wsposób nieco bardziej dyskretny (np. często wykorzystywane wreklamach firm telekomunikacyjnych określenie „wiodącyoperatorzy”). O tym co wolno w reklamie porównawczej, a czego nie,określają odpowiednie przepisy.Dla nikogo nie jest chyba żadną tajemnicą, że reklama aby byłaskuteczna, powinna wzbudzać w odbiorcach emocje. Często twórcyreklamy uciekają się do metod wzbudzających emocje, które możnanazwać „matczynymi”. W dzisiejszych czasach reklamy z udziałemdzieci są powszechne. W niemal każdym człowieku dzieci wywołująuśmiech i wzbudzają ogromną sympatię, więc ich udział w reklamieodbierany jest pozytywnie. Dlatego reklamują niemal wszystko – nietylko produkty przeznaczone właśnie dla nich. Dzieci wykorzystujesię w reklamach samochodów, sprzętu AGD, sieci sklepów, produktówspożywczych i wielu innych. Dzieci odgrywają ważną rolę nie tylko wprzekazie reklamowym, ale także jako odbiorcy reklam. W zasadziekierowanie przekazu reklamowego bezpośrednio do dzieci jest dosyćkontrowersyjne i przez niektórych może zostać uznane za nieetyczne.Zwłaszcza, że reklamy skierowane bezpośrednio do dzieci dotyczągłównie zabawek i słodyczy. Z punktu widzenia osoby dorosłej ilośći użycie tych produktów powinny być ograniczone, z kolei reklamywzbudzają w dzieciach chęć posiadania. Formę takiej reklamyokreślają więc odpowiednie przepisy prawa. Dzieci mają jednakogromny wpływ także na decyzje dorosłych i widząc swoichrówieśników w reklamie produktu nieprzeznaczonego dla nich, mogąwpłynąć na rodziców, by go nabyli.Wiele osób marzy o sławie. Kolorowe gazety dostarczają nam świeżychinformacji na temat życia gwiazd. Podglądamy życie codziennecelebrytów i staramy się do nich jak najbardziej upodobnić. Tę chęćupodabniania się do osób z pierwszych stron gazet wykorzystują doswoich celów reklamodawcy. Za odpowiednią cenę celebryci skłonni sązareklamować dosłownie wszystko. Wielu z nich dziś żałuje dziwnychreklam, w których wystąpili. Nie zraża to jednak innych przedfirmowaniem swoją osobą licznych usług i produktów. Reklama zwykorzystaniem znanej osoby jest jedną z najskuteczniejszych form,nic więc dziwnego, że przedsiębiorcy często po nią sięgają. Jedna zfirm telekomunikacyjnych kilka lat temu przeprowadziła konkurs,pozwalając klientom na wybór gwiazdy, która będzie reklamować jejusługi. Pewien znany polski bank od dłuższego czasu zatrudnia doswoich reklam aktorów światowej sławy. Jedną z największychkampanii reklamowych z udziałem gwiazd prowadzi od pewnego czasuznana sieć komórkowa. Regularnie pojawiają się nowe spoty i reklamyprasowe z kolejnymi gwiazdami, które rzekomo korzystają z usługtejże sieci. W kampanii wzięło udział kilkanaście gwiazd kina itelewizji, muzyki, a nawet znany kierowca rajdowy. Swoje twarze doreklamy udostępniają chętnie również odnoszący aktualnie sukcesysportowcy.Sporty ekstremalne cieszą się niezwykłą popularnością, szczególniewśród młodych osób. Popularność tę postanowili wykorzystaćproducenci napojów energetycznych. Sponsorują oni wiele dyscyplinsportowych uznawanych za niebezpieczne i wzbudzających mnóstwoemocji. Sporty motorowe, w szczególności motocyklowe, ekstremalnezjazdy rowerowe, skateboarding czy sporty wodne często kojarzone sąz konkretnymi markami. Organizowane są cykle zawodów sportowych,zawierających w swojej nazwie nazwę napoju produkowanego przezsponsora. Do współpracy zapraszani są także popularni na całymświecie sportowcy. Jak wiadomo nic tak nie przyciąga klientów, jakznane nazwisko. Wykorzystuje się też oczywiście Internet. Filmiki zekstremalnymi wyczynami znanych sportowców notują milionywyświetleń. Reklama za pośrednictwem sportów ekstremalnych topotężna machina marketingowa. O ile w reklamie tradycyjnej ważnejest podążanie za trendami, tutaj sprawa ma się zupełnie inaczej.Taka reklama sama wyznacza trendy i w pewnym sensie narzucaodbiorcom odpowiedni styl życia. Picie napoju energetycznego niewystarczy, by upodobnić się do swojego idola. Trzeba też ubieraćsię jak on, czyli w ciuchy z logo sponsora. Naklejkami z tym samymlogo należy okleić wszystko co się da, od laptopa, przez sprzętsportowy, nawet po samochód.Ulotki reklamowe rozdawane na ulicy przechodniom albo wkładane doskrzynek pocztowych nadal są bardzo popularną formą reklamy,zwłaszcza wśród niewielkich przedsiębiorstw, działających przedewszystkim na rynku lokalnym. Wątpliwości wzbudza jednak skutecznośćtakiego rozwiązania. Wystarczy bowiem rzut oka do stojącego wpobliżu osoby rozdającej ulotki kosza na śmieci, by przekonać się,gdzie ląduje nasza reklama. Czy takie rozwiązanie aby na pewno sięopłaca? Wątpliwe, ale popularność takiej reklamy nie wzięła sięprzecież znikąd. Skoro tak wiele przedsiębiorstw inwestuje właśniew taką formę reklamy, i to regularnie, a nie jednorazowo, to musządostrzegać zalety tego rozwiązania. Skąd zatem ta ogromnapopularność tego typu reklamy? Często ulotki drukowane sąchałupniczymi metodami – na zwykłym papierze, na domowej drukarce.Do rozdawania ich wyznacza się jakiegoś pracownika firmy. Koszty sązatem znikome, chociaż profesjonalizm takiej reklamy pozostawiawiele do życzenia. Zdarzają się jednak ulotki przygotowaneprofesjonalnie, zaprojektowane przez grafika, wydrukowane wprofesjonalnej drukarni. Tutaj koszty są już znacznie wyższe. Mimoto wydrukowanie i kolportaż ulotek wciąż jest rozwiązaniem dużotańszym niż baner reklamowy, o billboardach czy spotachtelewizyjnych już nie wspominając.Jak powszechnie wiadomo reklama musi wzbudzić w odbiorcy emocje.Jednym z najczęściej używanych w tym celu środków jest humor.Trzeba jednak zachować ostrożność, bowiem reklama humorystycznaniesie ze sobą pewne ryzyko. Chyba każdy z nas lubi się śmiać.Żartobliwy ton reklam uznaje się zatem za jeden z podstawowychczynników mających wpływ na powodzenie kampanii. Na czym zatempolega ryzyko humorystycznych reklam? Pierwszy problem dotyczyzróżnicowania odbiorców. Przecież każdy ma swoje poczucie humoru inie wszystkich bawi ten sam dowcip. Może się zatem okazać, że to,co reklamodawca uznaje za humorystyczne, odbiorcy przyjmą ze źle,nie dostrzegając w reklamie nic zabawnego. W najgorszym przypadkumożemy nawet wzbudzić niepotrzebny niesmak i sami zafundować sobieantyreklamę. Drugi problem dotyczy reklamowanego produktu. Wreklamie najważniejszy jest produkt, nie można zatem pozwolić, bydowcip go przytłoczył. Niestety to zjawisko jest dosyć powszechne.Często cytujemy jakieś żartobliwe slogany reklamowe albo scenki zzabawnych spotów, ale nie identyfikujemy ich z żadną marką. Napytanie czego dotyczyła reklama, która nas tak rozbawiła niepotrafimy udzielić odpowiedzi. Reklamodawcy muszą być zatem bardzoostrożni przy podejmowaniu decyzji o takiej formie reklamy.Humorystyczna reklama może bowiem narazić ich firmę na poważnestraty.Reklama i sport żyją w symbiozie już od wielu lat. Oczywiście dlareklamodawców najlepsze są sporty popularne, pokazywane przeztelewizje na całym świecie. Najwięcej sponsorów przyciągają więcpiłka nożna i wyścigi Formuły 1. Z kolei w Stanach Zjednoczonychnie lada gratką dla reklamodawców są baseball, koszykówka ifootball amerykański. W Polsce popularnością wśród kibiców – a coza tym idzie także sponsorów – cieszą się też skoki narciarskie czysiatkówka. Istotną rolę odgrywają oczywiście reklamy telewizyjne,emitowane w przerwach zawodów. Jednak większą skuteczność mareklama umieszczona w miejscu ich rozgrywania, którą zobaczą nietylko telewidzowie, ale też osoby oglądające zmagania sportowe namiejscu. Reklamy podczas ważnych imprez sportowych umieszcza sięnie tylko na banerach rozmieszczonych wokół boisk i stadionów, czyna używanym przez sportowców sprzęcie. Świetną powierzchniąreklamową są bowiem również sami zawodnicy. Pół biedy, kiedy logamisponsorów pokrywa się ich kombinezony. Ale na przykład bokserzy czyzawodnicy bardzo ostatnio popularnego MMA występują tylko wspodenkach, więc miejsca na reklamę jest niewiele. I na toznaleziono sposób. Nikogo już nie dziwią plecy zawodników pokrytezmywalnymi tatuażami z nazwami sponsorujących ich firm. Tylko czyktoś zwraca na nie uwagę, pochłonięty oglądaniem zmagań zawodników?Głównym zadaniem reklamy jest oczywiście zainteresowanie nasząofertą nowych klientów. Samo przyciągnięcie klienta to jednak niewszystko. Trzeba jeszcze zadbać o to, by ów klient zechciał przynas pozostać. Jednym z coraz częściej stosowanych przezprzedsiębiorstwa sposobów są programy lojalnościowe. Głównezałożenie polega na tym, że za skorzystanie z naszej oferty klienciotrzymują punkty. Po uzbieraniu odpowiedniej ilości mają możliwośćwymiany swoich punktów na nagrody. Z programów lojalnościowychkorzystają już niemal wszystkie sieci super i hipermarketów, stacjibenzynowych, sieci komórkowe, a nawet banki. Skuszeni atrakcyjnyminagrodami, o których przypomina się za pomocą kampanii mailingowej,klienci wracają do nas i korzystają z naszej oferty czy usługregularnie. Dobrze opracowany program lojalnościowy spełnia zatemzadanie skutecznej reklamy – przyciąga do nas nowych klientów – atakże jest dobrą metodą na zatrzymanie ich przy naszej firmie.Skuszeni wizją otrzymania atrakcyjnych nagród klienci chętnieprzystępują do udziału w kolejnych programach lojalnościowych.Haczyk w tym, że naprawdę ciekawe nagrody wymagają zebrania wielupunktów. Często na upatrzoną przez nas nagrodę musielibyśmy zbieraćpunkty latami. Mało kto zwraca jednak na to uwagę i programylojalnościowe cieszą się niesłabnącą popularnością.Product placement, czyli lokowanie produktu, obecny jest w reklamieod dziesięcioleci. Używa się go w telewizji i radiu, a nawet wksiążkach i teatrze. Obecnie stosuje się tę metodę głównie wprogramach i filmach telewizyjnych. Uczestnicy teleturnieju, którzynie wygrali, dostają nagrodę pocieszenia w postaci kuferków pełnychsłodyczy wyprodukowanych przez sponsora programu. Rodzina z naszegoulubionego serialu wraca do domu z torbami z wyraźnie widocznymlogo sklepu, w którym robi zakupy, a potem wypakowuje z nich szeregproduktów znanych firm. Światowej sławy kucharz dzieląc się swymiwyszukanymi przepisami kulinarnymi w programie telewizjiśniadaniowej, używa tylko jednej marki przypraw, a kliencirestauracji po zjedzonym posiłku częstowani są gumą do żucia. Totylko kilka przykładów na zastosowanie lokowania produktu. Pomimostosowania lokowania produktu przez wiele lat, w Polsce dopiero wroku 2011 pojawiły się prawne regulacje co do tego typu reklamy.Wprowadzono rozróżnienie lokowania produktu i lokowania tematu orazzabroniono tego drugiego. Lokowanie produktu jest dozwolone, alepod pewnymi warunkami. Nie wolno stosować tego rodzaju reklamy wprogramach dla dzieci. Audycje zawierające lokowanie produktu musząbyć odpowiednio oznaczone. Produktu nie wolno też eksponować wsposób nadmierny ani zachęcać bezpośrednio do używania go.