50.347571 18.92462

Biuro Podróży Euro - Tour

Pokaż kontakt e-mail, www
Poproś o ofertę
Umów spotkanie

Ul. Gliwicka 240Bytom

Zadzwoń i poinformuj Firmę, że dzwonisz z nf.pl

lub podaj numer telefonu i poczekaj na kontakt od firmy

O nas

Centralny, czołowy test zderzeniowy Poloneza Caro pierwszej seriiwykonany w 1993r. Późniejszy ukośny test z manekinami jest dostępny u innych naYT.Wyniki pisemne tego ukośnego testu w postaci skanów i przedrukówsą na internecie. Dla porównania większa ,ale nie kontrolowana strefa zgniotu:http://youtu.be/UoaI-NuGBN4 Czytajcie ze zrozumieniem , nie porównujcie do samochodów z 2012/13roku ale do samochodów z lat 80 tych,których testy zderzeniowe teżsą dostępne na YT i necie(foto).Polonez nie był tak bezpieczny jakówczesne Mercedesy,Saaby,Volvo serii 200 i 700, Audi 100/200.Aleówczesny Passat,Golf,Escort,Ascona,Sunny,Civic,Accord itp byłybardzo słabiutkie w twej kwestii.”Moda” na bezpieczeństwo przyszławraz z początkiem lat 90-tych i trwa do dziś… —————————————————————————- W latach 1978-1990 Polonez pod względem zderzeń czołowychprzewyższał zdecydowaną większość pojazdów zachodniej produkcjisegmentu C i D,gdyż został zaprojektowany do spełnieniaamerykańskich norm zderzeniowych (planowany był eksport). Wytrzymałość boczna na wyższym niż średnia „zachodnia”.Wytrzymałość zderzeniowa tyłu ( obecnie ten rodzaj testuzapomniany przez NCAP) jedna z najwyższych w tej klasie -Volvo 340i 440 (podobne nadwozia) były bez szans.Stwierdzam to na podstawiewyników (i zdjęć) testów zderzeniowych publikowanych w zachodniejprasie lat 80/90 tych.Masa własna Poloneza (ok. 1100-1200kg wobec900-1000kg zachodnich konstrukcji tamtych lat) nie brała się zwyposażenia  Brak poduszek na przełomie lat 80/90 tych nie wpływał na wyniki bo…poduszki w wielu zachodnich pojazdach okazywały się bezużytecznymdodatkiem (zły moment odpalenia i/lub wypuszczenia powietrza czynawet kierunek działania w wyniku przemieszczenia kolumnykierowniczej).FSO Polonez,polskie samochody,borewicz,kredens,PRL,