52.1837468 20.98987

Newsweek Polska - Redakcja

Pokaż kontakt e-mail, www
Poproś o ofertę
Umów spotkanie

ul. Domaniewska 52Warszawa

Zadzwoń i poinformuj Firmę, że dzwonisz z nf.pl

lub podaj numer telefonu i poczekaj na kontakt od firmy

O nas

Telewizja Lifenews to rosyjski Fox News, tylko bardziej tabloidowyi ostrzejszy. Otwarcie wspiera separatystów na Ukrainie. Jejdziennikarze kłamią, manipulują, nawet biorą udział w walkach.Aleksiej Repin, reporter rosyjskiej telewizji Lifenews,dramatycznym głosem przekazuje relację z Ługańska, miasta nawschodzie Ukrainy. Zbombardowano siedzibęsamozwańczej Ługańskiej Republiki Ludowej. Telewizja pokazuje smugilecących rakiet i wybuchy na dachu jakiegoś budynku. Reporteropowiada, że atakował ukraiński samolot szturmowy. Potem kamerapokazuje uciekających w panice ludzi. Repin mówi, że są ofiary postronie ługańskich separatystów.W rzeczywistości w tej relacji Lifenews nic się nie zgadzało.Telewizja pokazała ujęcia ataku separatystów na budynki ukraińskiejstraży granicznej w osadzie Mirnyj na granicy ukraińsko-rosyjskiej.W dach budynku rzeczywiście uderzyła rakieta, ale wystrzelona zgranatnika separatystów.Ale Lifenews to coś więcej niż kłamliwapropaganda. Po relacji Repina nawet OBWE przezjakiś czas, powołując się na rewelacje tego kanału, oskarżałaUkraińców o ostrzelanie z powietrza administracji w Ługańsku.– Jest taka zasada propagandy Josepha Goebbelsa, że im bardziejstraszne i bezczelne kłamstwo, tym lepsze. Po prostu kłam, oszukuji nie daj się złapać! – mówi Aleksander Baunow z portalu Slon.ru.Tej zasady chyba trzymali się dziennikarze Lifenews, gdy pokazywalilatający nad Donieckiem biały śmigłowiec Mi-24 z napisem UN,alarmując, że ukraińska armia używa maszyn z oznaczeniami ONZ doatakowania separatystów. Jak się potem okazało, Rosjanie pokazywaliujęcia śmigłowca z misji pokojowej ONZ w Kongu.W tej medialnej wojnie Rosjanie wciąż pokazują kadry z walk w Syriiczy stosy trupów z wojny w Czeczenii, by zilustrować relacje zUkrainy. Stacja posunęła się nawet do tego, że pokazywała kadr zrosyjskiego filmu fabularnego, twierdząc, że dziewczyna płaczącanad ciałem zabitej matki to ofiara walk w Słowiańsku.Na Ukrainie działa kilka internetowych witryn zajmujących siędemaskowaniem takich fałszywek. Tropi je cała armia blogerów iinternautów. – To nie ma jednak większego znaczenia z punktuwidzenia propagandy, bo szokujące, sfałszowane zdjęcia pokazano jużw telewizji i udało się zaprogramować umysłyRosjan – mówi Baunow.Cały tekst o rosyjskiej telewizji Lifenews, jejtrikach i wpływie na społeczeństwo piszemy w najnowszymNewsweeku, który możecie nabyć wkioskach, salonach prasowych, a także w e-wydaniu.