;Forum

Pokaż kontakt e-mail, www
Poproś o ofertę
Umów spotkanie

www.allplay.pl

Zadzwoń i poinformuj Firmę, że dzwonisz z nf.pl

lub podaj numer telefonu i poczekaj na kontakt od firmy

O nas

 A streamować możemy na kilka sposobów. Potrzebujemy komputera,mikrofonu, kamery internetu, no i jeszcze konta np. na twitchu,gdzie nasze dzieło ktoś będzie chciał oglądać, oprogramowania dotegoż streamowania... i to w zasadzie tyle. No i głosu, tudzieżaparycji.Programów, które zajmują się wysyłaniem w świat naszych poczynań naPC, czy też konsoli jest kilka, najpopularniejsze to płatnyXSplit i darmowy - Open BroadcasterSoftware, czyli OBS. Oprócz tego odubiegłego roku funkcja udostępniania swych wirtualnych zapasówzostała wbudowana w grę FIFA (sporo gier poprzezOrigin ma wbudowany stream), a także w konsolę xbox360 poprzez aplikację powiązaną ztwitchem właśnie. Avermedia zaśze swymi urządzeniami dostarcza nam własny program doprzechwytywania i streamowania, darmowy i bez ograniczeń tzw.ReCentral.Streamowanie w Fifie i xboxie 360odbywa się programowo, choć trudno powiedzieć za pomocą jakiegoprogramu? Tą programowość widać na przykładzie streamuFify, gdzie włączenie opcji powoduje wyraźnyspadek wydajności komputera, a inaczej mówiąc obciąża tak mocnonasz komputer, że ilość wyświetlanych FPS podczasgry spada o 50% nawet na mocnym PC - przykładowokomputer PC z procesorem i5, 8gb ram i kartą graficzną gtx 450, naktórym zobaczymy podczas gry około 220 FPS podczasstreamowania wytnie nam ponad połowę klatek.Na mocnym sprzęcie oczywiście nadal możliwa jest płynna gra, nasłabszym już nie, a przynajmniej nie każdy będzie chciałstreamować, jeśli drastycznie zmaleje mu liczba wyświetlanychklatek. Gdy do tego  mecz będzie rozgrywany w ramach jakiejśprestiżowej ligi, gdzie w grę wejdą wysokie nagrody, stream możenam zepsuć grę, zabrać zwycięstwo.Program wbudowany w Fifę zabierał nam trochę więcej klatek niżXSplit podczas streamowania tej samejFify, ale jest to wielkość akceptowalna przymocnym sprzęcie. Konkluzja - bardzo mocny komputer - z dużą ilością pamięci iwydajną kartą graficzną wystarczy nam w zupełności do streamowaniai nie będziemy potrzebowali niczego więcej do szczęścia. Naszątwarz zobaczą wszyscy, będziemy sławniejsi i ważniejsi nawet niżgracze, których grę będziemy pokazywać i komentować.Po co nam więc urządzonka Avermedii? No właśnie,czym uzasadnić potrzebę ich posiadania? I czy warto je kupić?O jednym zadaniu już pisaliśmy - przechwytywanie obrazu, zgrywaniei kompresja w locie, to ułatwienie za które już warto pokochaćAvermedię. Przypomnijmy, zgrywać programowo możemychoćby Frapsem, ale otrzymany plik nie będzieskompresowany i będzie miał kosmiczne rozmiary. Dzięki kartomAvermedii wynikowy plik też nie będzie jakiśszczególnie mały, ale jego wielkość, w porównaniu z otrzymanąjakością rekompensuje nam dosyć spory wydatek. Dla filmowcówzatem z pewnością karty będa sporym ułatwieniem. Co zaś zestreamowaniem.Powróćmy do tej kwestii. Wbrew temu, co napisałem wyżejstreamowanie, choć proste jak świński ogon wcale takie nie jest.Albo inaczej, jest i nie jest, bo nie zawsze wszystko działa tak,jakbyśmy chcieli i jak zakładali konstruktorzyAvermedii.Ograniczeń jest całkiem sporo. Pierwszą i podstawową jest internet.Nie uda nam się, posiadając nawet sprzęt o kosmicznej mocy, wysłaćobrazu o super jakości, jeśli nasze łącze będzie miało słabąprzepustowość - dotyczy to przede wszystkim łączy asynchronicznych,takich jak  choćby neostrada. Sam posiadam łącze 100/4Mbit co oznacza, że mogę ściągać z szybkością100, ale wysyłać tylko 4, a imwiększy mam upload tym lepsza jakość osiągnę. Opcja ta w programachdo streamowania nazwana została bitrate, woprogramowaniu Avermedii odpowiada za nią zakładka szybkość. Jakie znaczenia ma ta opcja pokaże eksperyment podczasstreamowania. Jeśli ustawimy wartość większą niż upload naszegołącza podczas gry pojawią się lagi, a  na streamieprzycięcia.To, co możemy wysłać, by nie powodować przeciążenia łacza powinnobyć o jakieś 30% mniejsze niż nasze pasmo wysyłania. Przy moich4Mbit ustawienie na wartości 3,5Mbps zaczyna być wartością krytyczną. Rozsądną jest2,5-3Mbps - tu jeszcze nie ma lagów, nie maprzycinek.