53.426269 14.56259

Multimedia-Polska Sp. z o.o.

Pokaż kontakt e-mail, www
Poproś o ofertę
Umów spotkanie

Twardowskiego Kazimierza 9Szczecin

Zadzwoń i poinformuj Firmę, że dzwonisz z nf.pl

lub podaj numer telefonu i poczekaj na kontakt od firmy

O nas

ebay.pl ebay.com ebay.de ebay.co.uk ebay.fr half.com eBay Hiszpania
eBay Austria eBay Kanada amazon.de amazon.com amazon.co.uk
amazon.fr empik.com GEMM.com cduniverse.com musicstack.com
netsoundsmusic.com recordsbymail.com alapage.com Tower.com
Kursy Walut


sprawdź
ile to
kosztuje

eKartki
napisz kartkę
do przyjaciół

History of Jazz
Vol.1
Vol. 2
Vol. 3 Vol. 4
Vol. 5
Vol. 6
Vol. 7 Vol. 8
Vol. 9
Vol.10
Vol. 11 Vol. 12
Vol. 13
Vol. 14Vol.
15 Vol. 16
Vol. 17
Vol. 18 Vol.
19 Vol. 20
Vol. 21
Vol. 22 Vol.
23 Vol. 24
History of Jazz ‎ gt ‎ History of Jazz Vol.18
Lista utworów: Vol 18 John Coltrane. Free: Ornette
Coleman i inni

Lazy Bird (Coltrane) z plyty Blue Train
John Coltrane Sextet Lee Morgan - tp, Curtis Fuller - tb, J
Coltrane - ts, Kenny Drew - p, Paul Chambers - b, Philly Joe Jones
- d. rec. for Blue Note 81577, N. York X 1957 Licencja udzielona
przez Pomaton EMI7:06
Ruby My Dear (Monk)
Monk-Coltrane Quartet J. Coltrane - ts, T. Monk - p, Wilbur Ware -
b, Shadow Wilson - d.
rec. N. York 1957 - Jazzland JLP-46/Milestone 47011 With kind
permission of ZYX Music GmbH ampCo.KG6:23
Blue in Green (B. Evans) z plyty Kind Of
Blue
Miles Davis Sextet M. Davis - tp, John Coltrane - ts, Bill Evans -
p, Paul Chambers - b, Jimmy Cobb - d. ( w tym utworze bez
Adderleya rec. N. York, III 1959, Columbia CS 8163 Licencja
udzielona przez Sony Music Entertainment Polska
5:37
Naima (Coltrane) - z plyty Giant Steps
John Coltrane Quartet J. Coltrane - ts, Wynton Kelly - p, Paul
Chambers - b, Jimmy Cobb - d. rec. 1959, Atlantic 1311 Licencja
udzielona przez Warner Music Poland4:23
My Favorite Things (Rodgers)
John Coltrane Quartet J. Coltrane - ts, McCoy Tyrner - p, Steve
Davis - b, Elvin Jones - d.(rec. X 1960, N. York for Atlantic 1361
Licencja udzielona przez Warner Music Poland
13:42
Resolution (Coltrane) - z plyty Love
Supreme
John Coltrane Quartet J. Coltrane - ts, McCoy Tyner - p, Jimmy
Garrison - b, Elvin Jones - d. rec. 9 XII 1964, N. Y. Impulse A-S
77 Licencja udzielona przez Universal Music Poland
7:24
Congeniality (Coleman)
Ornette Coleman Quarte t O. Coleman - sa, Don Cherry - tp, Charlie
Haden - b, Billy Higgins - d.
rec. L. A. Cal. 22 V 1959, Atlantic SD 1317 Licencja udzielona
przez Warner Music Poland6:49
Free Jazz (fragment) (Coleman) Ornette Coleman
- as, Eric Dolphy - bcl, Don Cherry - tp, Freddie Hubbard - tp,
Scott La Faro - b, Ch. Haden - b, Billy Higgins - d, Ed Blackwell -
d. rec. N. York, 21 XII 1960. Atlantic S-1364 Licencja udzielona
przez Warner Music Poland10:14
John Coltrane (1926-1967) to jedna z ważnych postaci jazzu, trudna
jednak do przedstawienia jedynie w kategoriach muzyki, choć te są
decydujące. Początki gry Johna na saksofonie wiązały się z
Filadelfią. Gra tam w latach 194M8 z zespołami
rhythm-and-bluesowymi. Do Nowego Jorku przybywa w roku 1949. Przez
dwa lata gra z Dizzym Gilespem i z różnymi innymi zespołami, ale
uznanie przynosi mu dopiero współpraca z Milsem Davisem w 1955
roku. Uzależnienie Cottranea od heroiny przerywa niestety na jakis
czas grę w zespole Davsa. Z nałogu wydobywa się w 1957 roku dzięki
swej determinacji i pomocy ze strony żony, Naimy. Przez parę
miesięcy gra z T.Monkem w lokalu Five Spot, nagrywa też pod własnym
nazwiskiem płytę Blue Train. Wznowienie współpracy z Davisem w
1958 r. przynosi prawdziwe klejnoty Jazzu, Milestones i Kind Of
Blue (CD-17). Od tego
momentu Coltrane idzie własną drogą jako lider. Nadal zgłębia
możliwosci harmonii i modalnosci, przechodząc od hardbopu, poprzez
tafle brzmieniowe i modalnosć do osobistego free. Lata 60. to
zaskakujący rozwój muzyki Johna, znaczony takimi płytami jak Giant
Steps, My Favorite Things i szczytowe Love Supreme w 1964.
Kwartet: J.Coltrane, McCoy Tyner-p, Jimmy Garrison-b i Elvrn
Jones-d, był wówczas, obok kwintetu Davisa, najlepszym zespołem lat
szesćdziesiątych. Ostatnie trzy lata życia Johna to rozpłomienione
wzloty w poszukiwaniu czegos poza muzycznego, duchowego jego
muzykę zdominował mistycyzm.Okreslenie free
i freedom tak często występujące w historii muzyki, odnosiły się
w jazzie do osobistej swobody wypowiedzi w improwizacjach. Jako
nazwa kierunku pojawiło się free na początku lat 60. i kojarzone
było z Cecilem Taylorem, a zwłaszcza z Ornette Colemanem, ur. w
1930r. Jego niezdarne początki były jednak startem do własnych
rozwiązań. Do jego eksperymentów przyłączali się sporadyczne, lub
na dłużej Don Cherry, Eric Dolphy, Archie Shepp, Freddie Hubbard,
Charlie Haden a nawet John Coltrane. Najsłynniejszym jego
przesłaniem stała się płyta Free Jazz zrealizowana przez dwa
równoczesnie grające kwartety, odrzucające takie formalnosci jak
kreski taktowe, progresje akordowe, regularny beat i zarysy formy w
imię swobody. Ludzi jazzu do dzis dzielą poglądy co do sensu
założeń free i ich artystycznych rezultatów.


John Coltrane (1926-1967), one of the most
important figures in jazz, is not easy to understand by applying
music criteria only, which is especially difficult for his ardent
worshippers who saw him as a saint or a prophet. But music was the
only realm of his extraordinary activity. It began in Philadelphia
when he was seventeen and used to play saxophone with the
rhytm-and-blues groups. Later, in New York City, he joined Dizzy
Gillespie for two years and started freelancing with various
groups. However, his real career began after joining the Miles
Davis Quintet in 1955. Unfortunately, his growing addiction to
heroin was the cause of breaking with Davis for more than a year.
He managed to conquer his drug habit with the support from his
wife, Naima, and after working few months with Monk at Five Spot,
he returned to Davis in 1958, to participate in recordings of two
masterpieces, Milestones and Kind of Blue (CD-17).
His style of playing began to evolve,
from hard-bop in Blue Train to the sheets of sound, then to
modal and at last to his pecular free. The peak of Coltranes music
came in 1964, with the Love Supreme recording by his wonderful
Quartet: Coltrane, McCoy Tyner-p, Jimmy Garrison-b and Elvin
Jones-d. The last years of John Coltrane were marked by a feverish
search for something extra-musical, spiritual. Mysticism came to
dominate over music.The words free and freedom
were frequent in history of music. In Jazz they meant expressing
oneself through improvisation. But the specific trend in jazz
called free, which surfaced in the early 60-s, aimed at
discarding the bar lines, chord progressions, regular beat and the
set structures - all in the name of freedom. The free trend was
associated mainly with Cecil Taylor and Ornette Coleman (b.1930),
two completely different individuals. Colemans clumsy beginnings
led him to his own ideas and solutions. In his experiments he was
sporadically supported by Don Cherry, Eric Dolphy, Archie Shepp,
Freddie Hubbard, Charlie Haden and even by John Cottrane. Up to
this day, the Jazz people are divided as to the sense and artistic
outcome of free.

Powrót do spisu płyt Comments