50.0660178 19.9414858

HRbiznes.pl

Pokaż kontakt e-mail, www
Poproś o ofertę
Umów spotkanie

ul. Kurniki 4Kraków

Zadzwoń i poinformuj Firmę, że dzwonisz z nf.pl

lub podaj numer telefonu i poczekaj na kontakt od firmy

O nas

Praca działu HR to już nie tylko prowadzanie rekrutacji.
Jak wynika z przeprowadzonego przez Michael Page badania Globalny
Barometr HR 2013, równie ważne jest utrzymywanie satysfakcji
pracowników z zatrudnienia. I to również w okresie gorszej
koniunktury gospodarczej.
Znalezienie dobrego pracownika
nie jest łatwe. Dlatego zarządzający obszarem HR coraz większą wagę
przykładają do zatrzymania pracowników w firmie. Jest to istotne
również w trakcie spowolnienia gospodarczego, gdy firmy ograniczają
zatrudnienie, ale także starają się zatrzymać u siebie najlepszych,
sprawdzonych już pracowników. Świadczą o tym wyniki Globalnego
Barometru HR 2013, ogólnoświatowego badania, przeprowadzonego
przez Michael Page wśród ponad 4300 menadżerów i dyrektorów działów
personalnych. Wedle badania aż 93% firm na świecie i 91% w Polsce
szuka sposobu na utrzymanie satysfakcji pracowników z zatrudnienia.
Jakie są to działania?W Europie najwięcej firm planuje
zwiększyć stabilność zatrudnienia poprzez oferowanie pracownikom
pakietów szkoleniowych oraz zapewnienie szerokich możliwości
rozwoju zawodowego. W ten sposób odpowiedziało 55% pytanych. Wiele
firm (38%) stara się pomóc pracownikom w zachowaniu równowagi
pomiędzy życiem zawodowym, a prywatnym np. poprzez możliwość pracy
z domu, bądź szkolenia z zarządzania czasem. Są to rozwiązania
najczęściej stosowane w Australii i Nowej Zelandii.Podobnie
jest w Polsce. W naszym kraju najczęściej wykorzystywanym sposobem
przywiązywania pracowników do firmy są szkolenia wewnętrzne i
zewnętrzne - takiej odpowiedzi udzieliło 41% badanych szefów HR.
Firmy stawiają również na budowanie przyjaznej dla zatrudnionych
kultury organizacyjnej (41%) oraz zachowanie równowagi pomiędzy
pracą a życiem osobistym (35%). W ramach budowy tej równowagi 67%
badanych firm w Polsce zapewnia pracownikom pakiety rekreacyjne,
np. karnety na siłownię lub fitness, 64% rozlicza godziny
nadliczbowe w postaci dni wolnych od pracy, a 51% umożliwia pracę z
domu - tymczasową, a także w częściowym lub pełnym wymiarze godzin.
Która metoda zatrzymania pracowników jest najlepsza?Według
Pawła Wierzbickiego z Michael Page, największy wpływ na małą
rotację kadr ma sprawna i doświadczona kadra menadżerska. Nie bez
przyczyny mówi się, że człowiek przychodzi do firmy, a odchodzi od
szefa. Od jego postawy zależy w dużej mierze, czy pracownik ma
poczucie, że się uczy, rozwija i podejmuje ciągle nowe wyzwania. To
właśnie szef powinien kreować pozytywną atmosferę w zespole. Do
tego potrzebne jest indywidualne i elastyczne podejście - zauważa
Executive Manager w Michael Page. Wiele firm stosuje takie właśnie
podejście. Z tą opinią zgadza się Stephane Fayol, Dyrektor
Personalny francuskiej firmy Terreal: W centrum naszej strategii
utrzymania pracowników znajdują się menadżerowie. Mają oni wpływ
nie tylko na wyniki pracy zespołu, ale i na utrzymanie w nim
wysokiego morale napisał w ankiecie towarzyszącej badaniu.
A pieniądze? Nie zaskakuje fakt, że w obecnej sytuacji ekonomicznej
nie jest to metoda często wykorzystywana - wg. ankietowanych to
najtrudniejszy do zrealizowania sposób utrzymania pracowników. Na
świecie 47% firm ma zamiar uwzględnić ten aspekt w swojej
strategii. W Polsce tylko 27%. Zdaniem Pawła Wierzbickiego
pieniądze to jednak nie wszystko. Czasy są ciężkie, nie wszystkie
firmy po prostu stać na dodatkowe bonusy finansowe. W tej sytuacji
to właśnie dobra atmosfera w zespole i możliwość podnoszenia
kwalifikacji, sprawiają, że pracownik woli pracować w tej, a nie w
innej firmie - dodaje Wierzbicki.drukuj stronę