52.2197725 21.0094852

Wydawnictwo Wojciech Marzec

Pokaż kontakt e-mail, www
Poproś o ofertę
Umów spotkanie

ul. Klimczaka 8Wilanów

  • tel: 226605254
  • fax: 228251173
  • w-wm.pl

Zadzwoń i poinformuj Firmę, że dzwonisz z nf.pl

lub podaj numer telefonu i poczekaj na kontakt od firmy

O nas

Wydawnictwo Wojciech Marzec Wyłączny dystrybutor Fotografia według Langfordadla każdego, czyli jak robić świetne zdjęciaFotografia według Langforda dla każdego, czyli jak robić świetne zdjęcia (6 światowe wydanie) jest jednym z tomów trylogii: Fotografia według Langforda, która stanowi pełne kompendium wiedzy fotograficznej. To jedno z najważniejszych wydawnictw z dziedziny fotografii na świecie.Fotografia według Langfordadla mistrzów, czyli jak osiągnąć doskonałośćFotografia według Langforda dla mistrzów, czyli jak osiągnąć doskonałość (8 światowe wydanie) jest jednym z tomów trylogii: Fotografia według Langforda, która stanowi pełne kompendium wiedzy fotograficznej. To jedno z najważniejszych wydawnictw z dziedziny fotografii na świecie.Scenografia.Allan StarskiScenografia Allana Starskiego to unikatowa pozycja przedstawiająca wszystkie tajniki zawodu scenografa filmowego. Meandry pracy tego magicznego zawodu autor przedstawia w sposób bezpośredni wyjawia kulisy swego warsztatu, szczerze i kompetentnie, bez żadnych niedomówień. W żadnej książce filmowej, żaden autor nie odkrywa tylu pilnie strzeżonych tajemnic swojego zawodu, co Allan Starski. Scenografia to podręcznik zdradzającyknow howzawodu scenografa z arcyciekawym opisem pracy Mistrza przy konkretnych światowych produkcjach. Setki szkiców, zdjęć, projektów, które dotąd widziane były wyłącznie przez reżysera, teraz ujrzą światło dzienne. Myśleć animacją. Podręcznik dla filmowcówW ostatnich latach napisano wiele książek poświęconych animacji. Większość skupia się na technicznych aspektach powstawania filmu animowanego. Na tym tleMyśleć animacjąMikea Wellinsa pokazuje się jako książka wyjątkowa, bowiem nie tracąc z oczu złożoności procesu produkcji filmowej i jej technicznych uwarunkowań kładzie nacisk na zjawisko opowiadania. To rzadkość w literaturze fachowej. Strukturami narracji zajmują się zazwyczaj podręczniki dla scenarzystów, a nie podręcznik animacji. Ale właśnie na tym polega użyteczność tej książki, że nie stara się przekonać czytelnika, że opanowując jedynie technikę animacji nauczy się jednocześnie budowania atrakcyjnych historii. Cinematography.Sztuka operatorskaSztuka operatorska. Cinematography to klasyczny, zręcznie napisany przewodnik rzemiosła i artyzmu sztuki operatorskiej dla operatorów i reżyserów.Autorem książki jest niezwykle ceniony filmowiec - Blain Brown - reżyser, operator i scenarzysta, który jest również autorem fantastycznego podręcznikaŚwiatło w filmie .Podstawowym założeniem tej książki jest wprowadzenie w dziedzinę filmowania i sztuki operatorskiej w praktyce profesjonalnej zarówno w środowisku filmowym, jak i video, HD czy w każdym innym formacie realizacji obrazu.Zakres wiedzy operatora filmowego w dużej mierze pokrywa się z wiedzą niezbędną do wykonywania zawodu reżysera. Autor obrazu powinien wykazywać się ugruntowaną znajomością terminologii, jaką posługuje się reżyser oraz założeń, na których opiera się jego praca. Technika montażu filmowego Dzięki Bogu ten klasyczny podręcznik ukazuje się w druku w języku polskim! Czy znajdzie się ktoś, kto kiedyś ucząc się filmu lub później, parając się filmem, nie korzystał z tej pozycji w wersji oryginalnej? Wystarczy wypowiedzieć nazwisko autora – Reisz, i wszystko jasne! Książka Technika montażu filmowego nie została zmieniona od 1968 roku. Nadaj jest jedną z najlepiej sprzedających się książek filmowych na świecie i jedną z najbardziej wszechstronnych i najważniejszych w dziedzinie teorii montażu filmowego. Reżyseria filmu reklamowego Jest to prawdopodobnie jedyna na świecie książka, napisana przez przedstawicieli dwóch środowisk: filmowego i reklamowego, skierowana do ludzi, którzy chcą wykonywać zawód wymagający wiedzy z obu tych dziedzin: zawód reżysera filmu reklamowego. Wielu reżyserów filmowych swoją karierę zaczyna w reklamie. Wielu reżyserów z fabuły przechodzi też czasem do reklamy. Ta książka pomoże i jednym i drugim odnaleźć się w niezwykłym świecie trzydziestosekundowego filmu. Jest to więc książka zarówno dla żółtodziobów jak i dla starych wyjadaczy, który chcą dopełnić lub odświeżyć swoją wiedzę z jakieś dziedziny tworzenia reklamy i filmu. Jeśli jesteś początkujący, może nam zarzucisz, że niektóre części tej książki są zbyt specjalistyczne, jeśli zaś czujesz się zawodowcem być może powiesz, że niekiedy niepotrzebnie wyjaśniamy sprawy podstawowe. Naszym celem jest jednak objęcie całości tematu i zarazem wyjaśnienie go od podstaw. Fotografia według Langfordadla fotografów, czyli jak opanować tę sztukęFotografia wedługLangforda dla fotografów, czyli jak opanować tę sztukę (9 światowe wydanie) jest jednym z tomów trylogii: Fotografiawedług Langforda, która stanowipełne kompendium wiedzy fotograficznej. To jedno z najważniejszych wydawnictw zdziedziny fotografii na świecie.FILM DOKUMENTALNYKreatywne opowiadanie Ponad sto lat historii kina to rozwój techniki filmowej oraz sztuki opowiadania. Fabuła wypracowała kilka wzorców scenariuszowych rozpowszechnionych za pośrednictwem klasycznych książek (przetłumaczonych także na język polski). To dobrze i źle. Fabuła zunifikowała się, w jakimś sensie zglobalizowała, doszła do ściany. Znacznie dynamiczniej przebiega ewolucja filmu dokumentalnego. Przez 2 3 historii kina dominował film krótki, dziesięciominutowy, wyświetlany w kinie jako dodatek obok kroniki filmowej. Dokument pełnometrażowy był ewenementem. Dzisiaj proporcje odwróciły się. Krótkie dokumenty to wprawki warsztatowe, to domena festiwali filmowych. Pełnometrażowe dokumenty zdobyły sale kinowe, telewizja kocha cykle i seriale dokumentalne. Sheila Bernard widząc te zjawisko, jako pierwsza chyba, napisała książkę, trochę podręcznik, o tym jak takie długie dokumenty należy robić. O tym, że to jest OPOWIADANIE, do którego na niektórych etapach tworzenia należy podchodzić jak do fabuły... A dojście do ściany w dokumencie nie grozi.... Premiera: 19 PAŹDZIERNIKA 2011ROMANS STULECIA.ELIZABETH TAYLOR I RICHARD BURTON Czy w XXI wieku, w dobie brukowej prasy, plotkarskich witryn internetowych, ciągłych rozstań i powrotów gwiazd, burzliwy romans sprzed prawie pięćdziesięciu lat może nadal fascynować? Cóż takiego mieli w sobie Elizabeth Taylor i Richard Burton, że historia ich miłości do dziś nie znalazła sobie równych? Jak para, która dwukrotnie się rozwiodła mogła zasłużyć na mianobdquomałżeństwa stulecia rdquo?Byli przecież typowym przykładem hollywoodzkiego romansu z planu, zjawiskiem aż nadto powszechnym w ich branży. A jednak ich namiętność, która mimo dwóch rozstań miała trwać przez całe życie, ich gwałtowność, niefrasobliwość, rozrzutność i sława nadal budzą silne emocje: w jednych zachwyt, w innych pogardę. Przepych i kariera to jednak tylko jedna strona medalu, ponieważ zapłacili za nie, tak jak za swą miłość, ogromną cenę.Książka Romans stulecia pozwala zrozumieć, jak tych dwoje, którzyndash zdawałoby sięndash mieli wszystko i tak bardzo się pragnęli, może napisać wspólnie tak smutną historię. Nie jest to amerykańskie love story z happy endem, ale poruszająca opowieść o z góry przegranej walce o wspólne życie. Książka opowiada nie tylko o trzynastu latach romansu Taylor i Burtona, ale o całym ich życiu, pozwalając zrozumieć, co tak bardzo przyciągnęło ich do siebie i co sprawiło, że musieli się rozstać. Nie brak w niej też pikantnych szczegółów i ociekających pożądaniem opisów najpiękniejszych momentów ich romansu, które nie pozwalają oderwać się od tej niezwykłej historii hellipPremiera: 19 PAŹDZIERNIKA 2011 REÅ»YSERIA STEVEN SPIELBERGWarsztat filmowy we współczesnym Hollywood Autor: Warren BucklandTłumaczenie: Tomasz SzafrańskiAnaliza filmów twórcy przebojów kinowych, który zrewolucjonizował sposób filmowej narracji. Wiele osób zadaje sobie pytanie na czym polega sekret robienia wielkich kinowych przebojów. Chociaż mnóstwo pozycji zostało napisanych na temat kina artystycznego, nie ma praktycznie poważnych analiz filmów komercyjnych. KsiążkąReżyseria Steven SpielbergWarren Buckland zapełnia tę lukę. Rozkłada na czynniki pierwsze niektóre z najsławniejszych dzieł Spielberga, człowieka, który zrewolucjonizował sposób opowiadania filmów i jest jedynym reżyserem na świecie konsekwentnie tworzącym od ponad trzydziestu lat hity kinowe na wysokim poziomie komercji i artyzmu.Reżyseria Steven Spielbergjest obowiązkowym podręcznikiem warsztatu dla reżyserów, operatorów i scenarzystów, ale także pozycją dla wszystkich zainteresowanych kinem, pop kulturą, psychologią, czy po prostu ciekawych odpowiedzi na pytanie:O co chodzi z tym całym Spielbergiem? Premiera:16 CZERWCA 2011 Filmowanie w 3DPrzewodnik po meandrach realizacji filmowej w technologii 3D w jej współczesnym kształcie. Stanowi punkt wyjścia dla doświadczonych twórców i realizatorów filmowych, którzy pragną poszerzyć swoją wiedzę o elementy niezbędne do poruszania się w technologii, która cieszy się rosnącym zainteresowaniem branży filmowej i zdobywa coraz większe uznanie wśród widzów.Filmowanie w 3Dto jednocześnie doskonała propozycja dla wszystkich amatorów zafascynowanych stereoskopią, którzy dzięki tej pozycji zdobędą wszelkie podstawy do podjęcia prób realizacji amatorskich, studenckich czy niskobudżetowych produkcji filmowych. Publikacja Bernarda Mendiburu to brama do obszaru śmiałej eksploracji i zdecydowanego ujarzmiania trójwymiarowych koni mechanicznych.Premiera:4 KWIETNIA 2011 DŹWIĘK W FILMIETeoria i praktykaDźwięk w filmie .Teoria i praktyka wszechstronnie bada temat dźwięku dla obrazów filmowych i produkcji telewizyjnych z naciskiem na rzeczywiste problemy i rozwiązania. Książka pokazuje, jak osiągnąć wspaniały dźwięk mimo niewielkiego budżetu, braku sprzętu i niekoniecznie idealnych warunków nagrania. Dzięki doświadczeniu autora, innych najlepszych specjalistów od dźwięku i mocnemu ugruntowaniu praktycznych technik, ta książka dostarcza przykładów wziętych z pracy na planie i odpowiednich danych technicznych, jak również oceny i zrozumienia procesów związanych z powstawaniem artystycznego dźwięku. Bada dźwięk z punktu widzenia głównych specjalistów dźwięku na planie, którzy nie tylko opisują współczesne metody pracy, ale również dzielą się praktycznymi poradami, które przeprowadzą czytelnika bezpiecznie przez mnóstwo pułapek.Premiera:7 MARCA 2011 FILM ART. SZTUKA FILMOWA. WPROWADZENIE Autor: David Bordwell, Kristin ThompsonTłumaczenie: Bogna RosińskaKlasyczna pozycja filmoznawcza po raz pierwszy w Polsce.Film jest formą sztuki. Posiada własny język i odrębną estetykę. Od wielu lat podręcznik Thompson i Bordwella święci triumfy na świecie. Pragniemy uzupełnić lukę w świecie rodzimej nauki i przedstawić Państwu wielokrotnie doceniane źródło wiedzy po raz pierwszy w języku polskim. Autorzy postarali się przedstawić zestaw pomocnych w analizie filmowej narzędzi, które pogłębiły ich rozumienie filmów, w dowolnym gatunku. Film Art. Sztuka filmowa to bogato ilustrowany podręcznik, zajmujący się całościowo dziełami filmowymi, ich formą i estetyką. W książce znaleźć można bogatą bibliografię i odnośniki, które rozwiną wiedzę w konkretnych zagadnieniach. Podręcznik stanowi doskonały wstęp do dyskusji i rozważań, zawiera również proste przykłady, które umożliwią stosowanie omawianych zasad w praktyce.Premiera:22 WRZEŚNIA 2010 STORYBOARD - RUCH W SZTUCE FILMOWEJAutor: Mark SimonTłumaczenie: Aleksandra Bigda Poznaj każdy aspekt tworzenia scenopisów obrazkowych dzięki książce Storyboard - ruch w sztuce filmowej. To kompendium nauczy cię, jak stworzyć fantastyczne storyboardy za pomocą przykładowych rysunków, praktycznych instrukcji i gotowych scenopisów. Dowiesz się również, jak wejść w świat filmowy i zdobyć wymarzoną pracę, a wszystko dzięki lekturze rozdziałów poświęconych przygotowaniu swojego portfolio i poradom zawodowców.W książce znajdziesz też informacje o wykorzystaniu perspektywy, szkicach, użyciu koloru i wiele innych. Podręcznik zawiera również ćwiczenia dla początkujących, wywiady ze specjalistami i setki przykładów z najlepszych produkcji, takich jak: Matrix, Simpsonowie, Król Skorpion, Gwiezdne Wojny, Batman czy Faceci w czerni.Premiera: 20 maja 2010 PODRÓŻ AUTORA. STRUKTURY MITYCZNE DLA SCENARZYSTÓW I PISARZYAutor: Christopher VoglerTłumaczenie: Karolina KosińskaChristopher Vogler odkrywa niezwykle istotny związek pomiędzy mitologią i narracją w swoim przejrzystym, treściwym stylu, który sprawia, że lektura tej książki jest niezbędna dla producentów, scenarzystów, autorów sztuk, pisarzy, nauczycieli i wykładowców oraz fanów kultury popularnej na całym świecie. Odkryj zestaw zainspirowanych mitami paradygmatów, takich jakPodróż bohaterai przewodników, które krok po kroku objaśniają kreowanie fabuły i postaci. Zainspirowana pracami Josepha Campbella, Podróż autora jest lekturą obowiązkową wszystkich twórców zainteresowanych rozwojem swojej sztuki.Premiera:20 listopada 2009 JEŚLI TO FIOLET, KTOŚ UMRZE - TEORIA KOLORU W FILMIEAutor: Patti BellantoniTłumaczenie: Monika DańczyszynJeśli to fiolet, ktoś umrze -Teoria koloruw filmie jest przełomową książką, która wyjaśnia, jak kolor wpływa na widownię i narrację, postaci oraz rozwój scen. Bellantoni, która ma za sobą lata badań nad wpływem kolorów na zachowania, zebrała ponad 60 filmów i pogrupowała je w strefy wpływów sześciu głównych kolorów. Za pomocą subtelnych fotosów filmowych i dzieł sztuki wyjaśnia, jak każdy z tych kolorów uruchamia konkretne stany emocjonalne i reakcje widzów, służąc również do wzmocnienia i zwielokrotnienia emocji postaci.Premiera:12 listopada 2009 REÅ»YSEROWANIE AKTORÓW. TWORZENIE ZAPADAJĄCYCH W PAMIĘĆ RÓL W FILMIE I TELEWIZJIAutor: Judith WestonTłumaczenie: Tomasz SzafrańskiReżyseria filmowa czy telewizyjna to zawód wysokiego ryzyka. Zabiera całą twoją uwagę i przykuwa ją w każdym momencie, wymaga zebrania wszelkich środków i zmieszczenia się w pewnych granicach - to najbardziej wymagający spośród wszystkich zawodów związanych z rozrywką. Ale dla wielu reżyserów podekscytowanie, które czują w związku z nowym projektem zamienia się w trwogę, gdy przychodzi czas pracy z aktorami.Reżyserowanie aktorów to metoda tworzenia kreatywnego, opartego na współpracy związku z aktorami, wyciąganie esencji z prób, pomoc przy słabym wykonaniu i dawanie najlepszych reżyserskich wskazówek.Premiera:06.11.2009 OPOWIADANIE OBRAZEM. TWORZENIE STRUKTURY WIZUALNEJ W FILMIE, TV I MEDIACH CYFROWYCHAutor: Bruce Block Tłumaczenie: Magdalena KuczbajskaJeśli nie miałeś szansy, by uczestniczyć w legendarnych seminariach Brucea Blocka o narracji, potrzebujesz tej książki! Ten bestseller oferuje przejrzyste spojrzenie na związki pomiędzy narracją scenariuszem i wizualną strukturą filmu, wideo, animacji i gier. Nauczysz się, jak budować obrazy tak dokładnie, jak scenarzysta kreuje opowieść, a kompozytor muzykę. Rozumienie tej struktury pozwoli ci przekazywać nastroje i emocje, a co najważniejsze, odkryjesz decydujący związek między strukturą narracji i obrazu. Setki zamieszczonych w książce kolorowych przykładów określają te zasady jeszcze mocniej, niż tekst. Pomysły zawarte w tej pozycji pomogą scenarzystom, reżyserom, fotografom, animatorom, twórcom gier, scenografom i montażystom, którzy chcą zrozumieć i wykorzystywać strukturę wizualną.Premiera:10 marca 2010 FILMOWANIE. PODRĘCZNIK DLA MŁODYCHAutor: Troy Lanier, Clay NicholsTłumaczenie: Katarzyna BluszczMarzysz o srebrnym ekranie na matematyce? Układasz przemówienie na Oscary zamiast wypracowania na polski? Teraz masz podręcznik, który pomoże ci spełnić te marzenia. Ta zabawna i praktyczna książka zabiera młodych filmowców w podróż od momentu inspiracji, aż do ukończenia krótkiego metrażu i dalej. Młodzi zapaleńcy nauczą się dzięki niej wszystkiego, co muszą wiedzieć, by zostać scenarzystą producentem reżyserem swojej pierwszej krótkometrażówki. Podręcznik zawiera porady i techniki przeprowadzenia burzy mózgów, scenariopisarstwa, planowania, kręcenia, montażu i marketingu. Książka pozwoli dojrzeć i zainspiruje nowe pokolenia filmowców.Premiera:01 kwietnia 2010 ŚWIATŁO W FILMIEAutor: Blain Brown Światło w filmiejest niezastąpionym przewodnikiem po fascynującym świecie filmowego światła. Książka szeroko nakreśla wszelkie aspekty techniczne, estetyczne i praktyczne oświetlenia filmu. Jest to podręcznik, który pokaże nie tylko jak oświetlać, ale również wyjaśni dlaczego. Napisany przez doświadczonego profesjonalistę, autora branżowej bibliiCinematography , analizuje teorię światła i koloru, opisuje wyposażenie i techniki które sprawiają, że każda scena wygląda najlepiej jak może.Premiera:10 lutego 2009 SZTUKA PRODUKCJI FILMOWEJAutor: Gregory GoodellNr 1w USA i na świecie. Przetłumaczony na kilkanaście języków, obowiązkowy podręcznik wszystkich studentów szkół filmowych i unikalne kompendium wiedzy dla producentów filmowych. Wielokrotnie wznawiana na świecie edycja - po raz pierwszy wydana w wersji polskiej! Bezcenne źródło profesjonalnej wiedzy, pomysłów i wskazówek na każdym etapie przygotowania i realizacji produkcji - od opracowania biznes planu, wyboru i analizy scenariusza, strategii negocjowania kontraktów do produkcji i marketingu projektu... Sztuka produkcji filmowej wyjaśnia wszystko co musisz wiedzieć, aby odnieść sukces jako producent. Premiera: 24 lutego 2009 FORMAT SCENARIUSZA FILMOWEGO Autor: Martin SchabenbeckFormat scenariusza filmowego odgrywa na rynku amerykańskim bardzo istotną rolę. Panuje tam przekonanie, że im większa znajomość formatu, tym bardziej precyzyjna konstrukcja, tym dokładniej oddane pomysły. Określony format nie zamyka drogi wyobraźni pozwala jej rozwinąć skrzydła, ba, poszerza jej horyzonty. Książka z powodzeniem może posłużyć autorom europejskim jako wzorzec, narzędzie, dzięki któremu zamkniemy naszą wizję współczesnego świata w ściśle określonej formie literackiej, jaką jest scenariusz.Premiera: 5 września 2008 GRAMATYKA JĘZYKA FILMOWEGOAutor: Daniel Arijon Klasyka wśród światowej literatury filmowej. Wyjątkowy przewodnik po wizualnych technikach narracyjnych, które tworzą język filmowy. Książka zawiera wskazówki, które zaznajamiają nas z prawie każdym wyborem, którego dokona reżyser, operator, czy montażysta. Autor za pomocą przejrzystych opisów i ponad 1500 ilustracji przedstawia wizualne formy narracyjne, które pomogą wszystkim związanym z przemysłem filmowym -włącznie z producentami, scenarzystami i animatorami.Premiera: 22 lutego 2008 ANGIELSKO - POLSKI SŁOWNIK TERMINOLOGII FILMOWEJAutorzy: Remigiusz BocianMichał J. Zabłocki Słownik zawiera ponad 10.000 haseł dotyczących terminów filmowych, telewizyjnych i wi­deo, a także komputerowych i prawno-ekonomicznych związanych z produkcją filmowo-te­lewizyjną, w tłumaczeniu z języka angielskiego na język polski. Zawiera także naj­częściej stosowane zwroty i polecenia oraz rozwinięcie skrótów najnowszych typów nośni­ków obrazu i dźwięku. Książka może być przydatna filmowcom, producentom, organizatorom produkcji, dystrybutorom i innym specjalistom bran­żowym, studentom szkół filmowych, tłumaczom, oraz wszystkim interesującym się angielskim słownic­twem filmowo-telewizyjnym.Premiera: 22 lutego 2008 5 TAJNIKÓW WARSZTATU FILMOWEGOAutor: Joseph V. Mascelli  Jedna z najsławniejszych na świecie książek o warsztacie filmowym. Autor przy pomocy setek fotografii i rysunków przedstawia w sposób jasny i zwięzły najważniejsze zasady i techniki opowiadania historii kamerą oraz związane z tym inne aspekty tworzenia filmów. Wychodząc od pięciu centralnych tematów książki - kąty widzenia kamery, ciągłość wizualna, montaż, zbliżenia, kompozycja kadru - Mascelli krok po kroku prowadzi filmowców przez praktyczny kurs myślenia obrazem.Premiera: 1 października 2007SZTUKA REÅ»YSERII FILMOWEJAutor: Tom KingdonPierwszy profesjonalny podręcznik dla reżyserów! W pełni integruje techniczne aspekty reżyserowania kinowego z metodami praktycznymi kierowania aktorami, głęboko i dokładnie bada, jak te dwa zasadnicze aspekty sztuki reżyserskiej działają razem. Z perspektywy pomyślnej pracy z aktorami oraz zaawansowanych technicznie wartości produkcyjnych został przedyskutowany kompletny proces reżyserowania, począwszy od napisania scenariusza aż do dostarczenia ukończonego projektu. Autor - reżyser z ponad piętnastoletnim doświadczeniem - analizuje każdy aspekt przygotowań i podejmowania decyzji, wraz z solidnymi informacjami podstawowymi, praktycznymi sugestiami oraz czytelnymi ilustracjami. Podręcznik każdego reżysera. Premiera: 9 maja 2007PODRĘCZNIK DLA AKTORÓW. TECHNIKA IMPROWIZACJI DLA PROFESJONALNYCH AKTORÓW FILMOWYCH, TEATRALNYCH ITELEWIZYJNYCH Autor: Stephen Book Mówią, że o grze aktorskiej wie wszystko. Mówią, że gdyby nie ON nie zdobyliby: Oscarów, nagród Tony, Obies i Grammy. Stephen Book, bo o nim mowa8212 instruktor, nauczyciel oraz dyrektor wielu szkół i warsztatów aktorskich w Hollywood, tym razem przekazuje swoją wiedzę w podręczniku, który natychmiast stał sięprzedmiotem pożądania quotprofesjonalnych aktorów oraz wszystkich marzących o karierze w tym zawodzie. Książka w ciągu kilku tygodni sprzedaży w USA wyczerpała swój pierwszy nakład! Pierwsza i jedyna książkana polskim rynku wydawniczym adresowana do profesjonalnych aktorów, która pozwala doskonalić warsztat. Dla uczących gry aktorskiej jako lektura obowiązkowa. To doskonały podręcznik także dla amatorów i marzycieli, którzy chcieliby rozpocząć przygodę z aktorstwem. Skarbnica wiedzy dla miłośników i zapaleńców tego niezwykle fascynującego i magicznego zawodu. Premiera: 15 grudnia 2006W MGNIENIU OKA. SZTUKA MONTAÅ»U FILMOWEGOAutor: Walter MurchDlaczego cięcia się udają? Niezapomniana i jedyna w swoim rodzaju podróż po estetyce i praktycznych problemach montażu filmowego. Pierwsze polskie wydanie książki Waltera Murcha - guru edycji filmowej, wielokrotnie nagrodzonego przez Brytyjską oraz Amerykańską Akademię Filmowąza montaż filmu i d 378więku między innymi takich filmów jak: Czas Apokalipsy, Ojciec Chrzestny II i III, Angielski Pacjent, Uwierz w Ducha, Utalentowany pan Ripley. Tylko dla zawodowców i zapaleńców? Nie! Dla wszystkich kochających kino! Premiera: 22 września 2006SZTUKA WYWIADU. LEKCJE MISTRZAAutor: Lawrence Grobel Podręcznik Lawrenca Grobela uczący niezwykle trudnej sztuki przeprowadzania wywiadów. Autor jako jedyny poskromił odwieczną regułę milczenia filmowego Ojca Chrzestnego8212 Marlona Brando. Na podstawie rozmów z osobistościami świata show biznesu, Grobel krok po kroku udziela szczegółowej instrukcji przeprowadzania skutecznego wywiadu: od fazy przygotowania, formułowania pytań, aż do formy ostatecznej. Jedyny tego typu podręcznik Mistrza okrzykniętegoMozartem przeprowadzania wywiadów . Dla dziennikarzy, pasjonatów kina oraz wszystkich chcących w życiu prywatnym umiejętnie prowadzić rozmowy lub negocjacje. Premiera: 22 września 2006 JAK NAPISAĆ SCENARIUSZ FILMOWYAutorzy: Robin U. RussinWilliam Missouri DownsAmerykański bestseller z 2005 roku! Już po dwóch tygodniach sprzedaży w Polsce obecny na liście TOP 20- najlepiej sprzedających się książek w salonach EMPiKu. Kompletny kurs pisania scenariuszy, począwszy od opracowania motywu, poprzez gromadzenie materiału, przygotowania fabuły i struktury scenariusza, opracowania postaci oraz sposobu przeplatania wątków, które pomagają przy pisaniu i edycji scenariusza do zrozumieniakuchnimarketingu i skutecznego sprzedawania scenariuszy. Jedynypodręcznik o pisaniu scenariuszy filmowych, o którym Juliusz Machulski powiedział:Przez ostatnie 25 lat przeczytałem bardzo dużo, bardzo dobrych książek o tym jak napisać scenariusz filmowy. Ta jest najlepsza.Premiera: 1 września 2005